2p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ harmadik számú söripari csoportja, a holland Heineken szerdán 175 millió eurós adózott eredményt jelentett az első negyedévről, 16 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 151 milliónál.

A forgalma, 3,834 milliárd euró, 6,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Szervesen - vagyis változatlan valutaárfolyamokkal és csoportösszetétellel számolva - is 6,8 százalékkal nőtt a forgalom.

Az első negyedévben  48,5 millió hektoliter sört adott el a csoport, ez 5,8 százalékkal több a tavalyi első negyedévinél, de szervesen csak 4,7 százalékkal nőtt a mennyiség.

Közép- és Kelet-Európában a csoport átlagánál jobban, 6,7 százalékkal nőtt a söreladás mennyiségben szervesen, ebben a szerdai beszámoló kiemelte a magyar piac erős teljesítményét is. A Heineken magyar részlege a soproni székhelyű Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.

Tavaly a Heineken csoport adózott eredménye 1,2 százalékkal 1,43 milliárd euróra csökkent a 2010-es 1,447 milliárdról. 2010-ben 37 százalékkal nőtt a profit.

Tavaly a csoport 11 százalékkal több sört adott el, 213,9 millió hektolitert a 2010-es 192,3 millió után, de a bevétele csak 6 százalékkal gyarapodott, 17,123 milliárd euróra 16,133 milliárdról. Nyugat-Európában stagnált, Kelet-Európában kissé nőtt a söreladás, a legjobban a nyugati féltekén nőtt az értékesítés.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!