2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Balásy Gyula cégeinek nem volt nehéz dolga a harmadik negyedévben. 
 

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal hirdetmény formájában közzétette a harmadik negyedévben lefolytatott közbeszerzésekről szóló összesítést az uniós közbeszerzési oldalon. Eszerint 3 hónap leforgása alatt összesen nettó 16,8 milliárd forint értékű megbízást zsebelt be a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design. A két cégnek nem volt ezúttal túl nehéz dolga, hiszen az NKH által korábban kötött keretszerződésből kiestek Balásy versenytársai. Nyár elején ugyanis a Nemzeti Kommunikációs Hivatal szerződést bontott Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel, miután rádöbbentek, hogy a Közbeszerzési Hatóság kizárta az cégeiket a közbeszerzésekből a vonatkozó törvény súlyos megsértése miatt. 

Ebből fakadóan egyedül Balásy Gyula cégei maradtak az NKH-nak potenciális partnerként. 

A harmadik negyedévben a teljes megbízási összeg közel harmadáért, nettó 5,9 milliárdért szerződtek le a "Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására". A bonyolultnak tűnő megfogalmazás lényegében a kormányzati kék hátterrel futó kampányokat takarja. A szerződés időpontjából kiindulva ez volt a legutóbbi kampány (sorban a kilencedik), mely a Sargentini-jelentés miatt került megrendelésre, melynek fő üzenete a "Ne engedjünk a zsarolásnak! Végjük meg Magyarországot!" volt. 

Részlet a kampányvideóból
Részlet a kampányvideóból

Nem ez volt az egyetlen ilyen kampány, amire megbízást kaptak Balásyék. Ugyanilyen témában még 2,3 milliárdot kaszálhattak. A két plakátkampány között azonban akad még néhány jelentősebb értékű megbízás. 

2,5 milliárdot a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018. második félévi belföldi és külföldi kommunikációjához kapcsolódó reklámügynökségi, média- és online ügynökségi, valamint kutatási feladatok ellátásáért kaptak, 1,1 milliárd forintot pedig az MVM Csoporthoz tartozó egyes társaságok kommunikációs és reklámügynökségi feladatainak elvégzéséért. 

A harmadik negyedévben így a nettó 16,8 milliárdos szerződésérték 70 százaléka 4 megbízásnak köszönhető. Kisebb megbízásokat kaptak többek között az ORFK-tól, a Diákhitel Központtól, a Károli Gáspár Református Egyetemtől, a MÁV-START Zrt.-től és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségnek is dolgozhatott a két cég. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!