2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Balásy Gyula cégeinek nem volt nehéz dolga a harmadik negyedévben. 
 

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal hirdetmény formájában közzétette a harmadik negyedévben lefolytatott közbeszerzésekről szóló összesítést az uniós közbeszerzési oldalon. Eszerint 3 hónap leforgása alatt összesen nettó 16,8 milliárd forint értékű megbízást zsebelt be a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design. A két cégnek nem volt ezúttal túl nehéz dolga, hiszen az NKH által korábban kötött keretszerződésből kiestek Balásy versenytársai. Nyár elején ugyanis a Nemzeti Kommunikációs Hivatal szerződést bontott Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel, miután rádöbbentek, hogy a Közbeszerzési Hatóság kizárta az cégeiket a közbeszerzésekből a vonatkozó törvény súlyos megsértése miatt. 

Ebből fakadóan egyedül Balásy Gyula cégei maradtak az NKH-nak potenciális partnerként. 

A harmadik negyedévben a teljes megbízási összeg közel harmadáért, nettó 5,9 milliárdért szerződtek le a "Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására". A bonyolultnak tűnő megfogalmazás lényegében a kormányzati kék hátterrel futó kampányokat takarja. A szerződés időpontjából kiindulva ez volt a legutóbbi kampány (sorban a kilencedik), mely a Sargentini-jelentés miatt került megrendelésre, melynek fő üzenete a "Ne engedjünk a zsarolásnak! Végjük meg Magyarországot!" volt. 

Részlet a kampányvideóból
Részlet a kampányvideóból

Nem ez volt az egyetlen ilyen kampány, amire megbízást kaptak Balásyék. Ugyanilyen témában még 2,3 milliárdot kaszálhattak. A két plakátkampány között azonban akad még néhány jelentősebb értékű megbízás. 

2,5 milliárdot a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018. második félévi belföldi és külföldi kommunikációjához kapcsolódó reklámügynökségi, média- és online ügynökségi, valamint kutatási feladatok ellátásáért kaptak, 1,1 milliárd forintot pedig az MVM Csoporthoz tartozó egyes társaságok kommunikációs és reklámügynökségi feladatainak elvégzéséért. 

A harmadik negyedévben így a nettó 16,8 milliárdos szerződésérték 70 százaléka 4 megbízásnak köszönhető. Kisebb megbízásokat kaptak többek között az ORFK-tól, a Diákhitel Központtól, a Károli Gáspár Református Egyetemtől, a MÁV-START Zrt.-től és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségnek is dolgozhatott a két cég. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!