Csak a negyedik negyedévben 4,8 milliárd dollárt költöttek online reklámokra, ami 33 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát, áll az Interactive Advertising Bureau (IAB) jelentésében.
"Bízunk abban, hogy ez a növekedési trend folytatódni fog, ahogy a marketing szakemberek egyre inkább az interaktív platformokra helyezik marketing-költségvetésüket, hogy hatékonyabban lépjenek kapcsolatba vásárlóikkal" - közölte Randall Rothenberg, az IAB elnöke és ügyvezetője.
A keresőoldalakon - mint a Google és a Yahoo - elhelyezett hirdetések folytatták a növekedési ütemet, így ez a szegmens hozta a legtöbb bevételt az interaktív hirdetések terén. A kereső-hirdetések 6,8 milliárd dollárt hoztak a tavalyi évben, ami a teljes online hirdetési piac negyven százalékának felel meg.
"Nagyon fontos dolog, hogy tudjuk, a reklámra fordított pénz melyik fele működik, és melyik nem" - mondta el a San Francisco Chronicle-nek Dean DeBiase, a Fathom Online elnöke és ügyvezetője.