A múlt esztendőben az egyedüli román autógyártó 200 ezer személygépkocsit adott el, ebből közel 180 ezer volt a Logan. Ez a szám 20 százalékkal haladta meg a 2005-ös adatokat és így a négy évtizede működő gyár legjobb üzleti évét zárták tavaly, jelentette be Jacques Daniel, a Dacia vállalat kereskedelmi igazgatója.
A honi eladási statisztikák enyhe visszaesést mutatnak ugyan (a 2005-ös év 113 ezer értékesített Daciájához képest 2006-ban 108 ezer román vásárló választotta magának új hazai autót), de az export - ami 74 százalékos növekedést produkált egy év alatt - messze kompenzálta a román piaci eredményekben mutatkozó 4,5 százalékos csökkenést: az elmúlt 12 hónapban 89 ezer Logant sikerült eladni külföldön - írja az Evenimentul Zilei.
A komolyabb felvevőpiacok között első helyen kell említeni Franciaországot, ahol 2006-ban közel 19 ezer új román autót helyeztek forgalomba. Marokkóban (ahol összeszerelő üzem is működik) az év autójaként 13 ezer, Algériában 8 ezer, Törökországban 7 ezer Logannak örülhettek a vásárlók, de Spanyolországban, sőt, az autó-nagyhatalom Németországban is 6500-6500 új Dacia-tulajdonost regisztráltak a tavalyi év során.
Napokon belül legördül a mioveni gyártósorról az új Logan furgon, amely legalább 100 millió eurónyi bevételt hozhat a pitesti cégnek. A keletkező nyereséget elsősorban a logisztikai háttér továbbfejlesztésére kívánják fordítani; így a constantai kikötőben egy különleges terminált alakítanak ki, amelyet kifejezetten az exportra szánt autókat szállító hajók fogadására és indítására terveznek.