A terv kész, már csak a kormánynak kell megadnia a szabad jelzést a Ferihegyi repülőteret a Keleti pályaudvarral összekötő gyorsvasút megépítéséhez - értesült a lap. A Ferihegy expressz (Ferex) néven jegyzett beruházás a gazdasági tárca javaslata szerint magánbefektetők bevonásával, koncesszióban épülne meg. Tenderét márciusban írnák ki, a gyorsvasút építése pedig 2008-ban kezdődhetne. Ugyanakkor a MÁV immár egyéves késésben van a repülőtér egyes terminálja melletti vasútállomás átadásával.
A beruházás részleteiről a gazdasági tárcánál nem nyilatkoznak. Annyit mégis lehet tudni: a tervezett nyomvonalat kijelölték, ennek alapján a gyorsvasút építése mintegy negyvenmilliárd forintba kerül majd. Elvben ebből a pénzből kellene megoldást találni arra, hogy a Keleti pályaudvarról húszpercenként rendszeresen induló vonatok Kőbánya-Kispest és Ferihegy1 megállóhely érintésével 18 perces menetidővel eljussanak a repülőtér kettes terminálja alatti végállomásukra.
A magas színvonalú szolgáltatásokért a befektetők nem kérhetnek sokat: a jegyárakat 1500-2000 forintban maximálnák (ez az elfogadható díjszint), holott a gazdaságilag indokolt jegyár elérné a 3000-4000 forintot. A kettő közötti különbséget a költségvetés jegyártámogatás címén fizetné. Az előrejelzések szerint a repülőtéri gyorsvasútnak 2010-es indulási évében akár 4,5 millió utasa is lehetne - olvasható a Népszabadságban.