2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az államnak 2027-ig évente 3,5 milliárd, az utasoknak jegyenként 1500-2000 forintjába kerülne a Ferihegyi repülőtér új gyorsvasútja. A negyvenmilliárd forintos beruházás koncessziós tenderét a gazdasági tárca márciusban írná ki. Az első vonatok 2010-ben állhatnak be a légikikötő kettes terminálja alá – írja a Népszabadság.

2010-től vasúttal is elérhető

A terv kész, már csak a kormánynak kell megadnia a szabad jelzést a Ferihegyi repülőteret a Keleti pályaudvarral összekötő gyorsvasút megépítéséhez - értesült a lap. A Ferihegy expressz (Ferex) néven jegyzett beruházás a gazdasági tárca javaslata szerint magánbefektetők bevonásával, koncesszióban épülne meg. Tenderét márciusban írnák ki, a gyorsvasút építése pedig 2008-ban kezdődhetne. Ugyanakkor a MÁV immár egyéves késésben van a repülőtér egyes terminálja melletti vasútállomás átadásával.

A beruházás részleteiről a gazdasági tárcánál nem nyilatkoznak. Annyit mégis lehet tudni: a tervezett nyomvonalat kijelölték, ennek alapján a gyorsvasút építése mintegy negyvenmilliárd forintba kerül majd. Elvben ebből a pénzből kellene megoldást találni arra, hogy a Keleti pályaudvarról húszpercenként rendszeresen induló vonatok Kőbánya-Kispest és Ferihegy1 megállóhely érintésével 18 perces menetidővel eljussanak a repülőtér kettes terminálja alatti végállomásukra.

A magas színvonalú szolgáltatásokért a befektetők nem kérhetnek sokat: a jegyárakat 1500-2000 forintban maximálnák (ez az elfogadható díjszint), holott a gazdaságilag indokolt jegyár elérné a 3000-4000 forintot. A kettő közötti különbséget a költségvetés jegyártámogatás címén fizetné. Az előrejelzések szerint a repülőtéri gyorsvasútnak 2010-es indulási évében akár 4,5 millió utasa is lehetne - olvasható a Népszabadságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!