58 százalékkal növelte éves eladását Magyarországon a Suzuki, így 2015 nyertese az új autók piacán egyértelműen a Suzuki lett. Az esztergomi gyár előretörése a márciusban piacra dobott Vitarának köszönhető, melyből 3733 darab kelt el. Ezzel pedig a Skoda Octavia mögött egyből a dobogó második fokára ugrott a modellek versenyében.
A cseh gyártó legnépszerűbb termékéből a Jato adatai szerint 2015-ben idehaza 4761 darabot értékesítettek, ami szintén impozáns, 19,89 százalékos növekedést jelent. De 21 százalékkal többet adtak el Opel Astrából és 12-vel többet Suzuki Swiftből is.
A "mi autónk" a fenti két márkájának köszönhetően az év folyamán 7502 darab autót értékesített, ami a negyedik legtöbb a hazai új személygépkocsik piacán. Az élen 8859-es számmal az Opel áll annak ellenére, hogy 2014-hez képest 2,4 százalékkal esett vissza. A 2014-ben második helyezett Ford - köszönhetően a stagnáló értékesítési számának - a harmadik helyre csúszott vissza, mivel a Skodát az Octavia a második helyre tornázta fel.
Ez most a Suzuki kínálata
Ha a gyártók közötti versenybe a kishaszon-gépjárműveket is „bevesszük”, akkor 2015-ben a magyar új autók piacán Ford (12 309), Opel (10 225), Volkswagen (8254), Skoda (7844) és Suzuki (7503) sorrendet láthatunk.
2015-ben egyébként összesen 77 357 új gépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 14 százalékos növekedést jelent. Ebből 7107 autó jutott decemberre, szintén jelentős, 16,6 százalékos éves emelkedést generálva.
Ugyanakkor ezek a számok még jóval elmaradnak a válság előtti évek adataihoz képest, ráadásul az értékesítések döntő hányadát továbbra is a céges flottavásárlások teszik ki.
mfor.hu