Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló útfejlesztéseket bemutató vándorkiállításon Varju László elmondta: a gazdasági válságban éppen a kilábalás időszakára készülve fontosak a hasonló építkezések, mert a közlekedési, logisztikai lehetőségek megteremtésével a befektetők számára is vonzóbbak lehetnek a magyarországi települések. Az autópálya-építéseknek köszönhetően Debrecen, Miskolc, Szeged, Győr vagy a Balaton déli partja már elérhetővé vált, készül az M6-os autópálya is, de ugyanilyen fontos, hogy egy-egy nagyobb település lakói számára az elkerülő utak révén élhetőbbé válik a város.
Keszthelyen naponta mintegy 12 ezer, a nyári szezonban ennél 6-8 ezer autóval több halad át a városon. Ezt a terhelést csökkenti a júniusban induló útfejlesztés, valamint a Hévíz környékén készülő további elkerülő utak.
Az ország öt pontját érintő vándorkiállítás keszthelyi állomásán Varju László elmondta: a 15 várost érintő 17 fejlesztési projekt teljes költsége 55 milliárd forint, amelyből 50 milliárd az uniós támogatás. Az egyes elkerülő utak mindegyikéről van aláírt támogatási szerződés, az építési fázisuk azonban eltérő, egyes városoknál már megkezdődtek a munkálatok, másutt még az előkészítések zajlanak.
MTI/Menedzsment Fórum