19. Készen állni
Az üzleti ajánlatok kapcsán a címzettben mindig megfogalmazódik egy első reakció a termékünk vagy szolgáltatásunk kapcsán, még azelőtt, hogy válaszolna a levélre és esetleg további információkat kérne. Éppen ezt a képet árnyalhatjuk ha a levéllel azt támasztjuk alá, hogy olyan dolgot kínálunk, amire szüksége van. Ezt segítik a linkek által elérhető további információk, amelyeknek viszont készen kell fogadniuk az érdeklődőket.
Az e-mailek esetében is hasznos lehet a benchmarking. Amennyiben hozzá tudunk jutni konkurensek leveleihez célszerű azokat áttanulmányozni.
20. A címzettek ne keveredjenek
Kellemetlen és amatőr hiba, amikor úgy küldenek ki több címzettnek üzleti levelet, hogy a címzettek mindegyike látszik. A megkeresetteknek nem kell tudniuk egymásról, még taktikai megfontolásból se próbálkozzunk ilyen trükkel. A helyzetet ugyanis tovább bonyolíthatja, ha az ügyfél véletlen válasz mindenkinek funkcióval reagál a levelünkre.
Most, hogy tudja mire kell figyelni, rajta olvassa át újra a kiküldés előtt álló leveleit.
20 szabály a hatékony üzleti e-mailhez
Ahogy a hagyományos üzleti ajánlatoknak kialakultak módszerei, úgy formálódik ez az e-mailek esetében is. Az elektronikus úton továbbított küldemények esetében is több tényező van, amely a levél sikerét vagy kudarcát okozza. Fontos azonban, hogy a bizonytalanabb jogi környezet miatt az etikai szabályokat is szem előtt tartsuk az e-mailek esetében.