3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közlekedési infrastruktúra fejlesztésére 2004-ben a GDP mintegy 2 százalékát, 420-430 milliárd forintot költhet a közlekedési tárca, ami csaknem 200 milliárddal több, mint az idén - mondta Csillag István az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának ülésén.

Közlekedési infrastruktúra fejlesztésére 2004-ben a GDP mintegy 2 százalékát, 420-430 milliárd forintot költhet a közlekedési tárca, ami csaknem 200 milliárddal több, mint az idén - mondta Csillag István az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának ülésén, számolt be az MTI.

Autópálya-építésre 217 milliárd, közútfelújításra 88 milliárd, az EU által támogatott vasúti rehabilitációra, valamint a közlekedési és környezetvédelmi operatív programra együttesen várhatóan 120-130 milliárd forint fordítható - fejtette ki a gazdasági és közlekedési miniszter. Emlékeztetett arra, hogy autópálya-építésre az idén mintegy 80 milliárdot, közútfejlesztésre 50 milliárd forintot használhattak fel.

A miniszter közölte: a Malév napokon belül megtartandó rendkívüli közgyűlésén várhatóan döntés születik a cég tőkeemeléséről, ami lehetőséget ad arra, hogy a légitársaság csatlakozzon egy jelentős méretű légi szövetségi rendszerhez, és a Ferihegyi repülőtér a térség átrakó központjává váljon.

A MÁV-nál végrehajtandó létszámleépítésről - amely mintegy 11 ezer főt érint - Csillag István elmondta: az elbocsátandó dolgozók 60 százalékának munkaviszonya nem szűnik meg, csak a MÁV Rt.-vel kötött szerződése, mivel bizonyos munkafolyamatokat kiszerveznek a vasúttársaságból és önálló cégekben folytatják tovább a tevékenységet. Hozzátette: a leépítendő vasúti dolgozók többsége irodai munkát végez, így a leépítések egyúttal hozzájárulnak a társaság hatékonyabb működéséhez is.

Kérdésre válaszolva közölte: a leépítések költségének egy részét a Volán társaságok jövő évi 750 millió forintos buszrekonstrukciós programjából vonnák el. Emlékeztetett arra, hogy az ÁPV Rt. tavaly 2,5 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a Volán társaságoknál, amelyek a pénzt buszvásárlásokra fordíthatták; ezt az összeget a szaktárca fejezetében szintén e célra 700 millió forinttal egészítették ki.

Csillag István elmondása szerint az ÁPV Rt. ez év végén várhatóan szintén több milliárd forint összegű tőkeemelést hajt végre a Volán társaságoknál, amelyek a pénzt buszrekonstrukciós programra fordíthatják. A pénzpiaci folyamatokról szólva Csillag István kijelentette: a forint árfolyamának gyengülése következtében "megriadt pénzügyi befektetőket" a külkereskedelmi mérleghiány növekedésének fékezésével és az export ösztönzésével lehet megnyugtatni, ám ez időigényes folyamat.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!