2011. január 19. 06:06

A Peugeot 39 tagból álló értékesítési hálózata a nehéz piaci helyzet ellenére 2.222 új gépjárművet értékesített a magyar piacon 2010-ben, s ezzel a márka 4,22 százalékos piaci részesedést ért el - közölte az autógyártó az MTI-vel.

A közlemény szerint a gyártó 2010-ben a magyarországi piaci átlagnál kisebb, 23 százalékos visszaesést könyvelhetett el, ezzel megőrizte a 9. helyet a márkák sorrendjében.

Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. szerint tavaly összesen 43.476 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 27,8 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

A múlt évben forgalomba helyezett Peugeot gépjárművek 63 százaléka személyautó, 37 százaléka pedig haszonjármű volt.

A Peugeot-értékesítést tekintve a tehergépjárművek aránya közel 5 százalékkal nőtt, míg a márka személyautói közül a  legnagyobb arányban, 47 százalékban, az alsó-középkategóriás modellek találtak gazdára.

A Peugeot tavaly világszinten 2,142 millió járművet adott el, ami 16 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ennek révén a világpiacon 3 százalékos részesedést ért el, s megerősítette első helyét a francia autómárkák rangsorában.

MTI