1p

A Peugeot 39 tagból álló értékesítési hálózata a nehéz piaci helyzet ellenére 2.222 új gépjárművet értékesített a magyar piacon 2010-ben, s ezzel a márka 4,22 százalékos piaci részesedést ért el - közölte az autógyártó az MTI-vel.

A közlemény szerint a gyártó 2010-ben a magyarországi piaci átlagnál kisebb, 23 százalékos visszaesést könyvelhetett el, ezzel megőrizte a 9. helyet a márkák sorrendjében.

Az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. szerint tavaly összesen 43.476 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 27,8 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

A múlt évben forgalomba helyezett Peugeot gépjárművek 63 százaléka személyautó, 37 százaléka pedig haszonjármű volt.

A Peugeot-értékesítést tekintve a tehergépjárművek aránya közel 5 százalékkal nőtt, míg a márka személyautói közül a  legnagyobb arányban, 47 százalékban, az alsó-középkategóriás modellek találtak gazdára.

A Peugeot tavaly világszinten 2,142 millió járművet adott el, ami 16 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ennek révén a világpiacon 3 százalékos részesedést ért el, s megerősítette első helyét a francia autómárkák rangsorában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!