2p

A francia PSA Peugeot Citroen kedden közölte, hogy bezárja közép-angliai gyártelepét, 2300 munkahelyet számol fel, ami újabb csapás a hanyatlóban lévő brit autóiparnak.

A világ hatodik legnagyobb autóipari vállalata értékesítési gondokkal küszködik fő piacán, Nyugat-Európában, és a magas költségekre hivatkozva nem engedheti meg magának az újabb befektetéseket a Coventry mellett működő rytoni üzemben. A francia cég bejelentette, hogy a gyárbezárásról tárgyalásokat kezd a szakszervezetekkel és igyekszik alternatív álláslehetőséget találni a munkavállalóknak.

A társaság vezetője, Jean-Martin Folz néhány hete már kilátásba helyezte, hogy a vállalat bezárja egyes nyugat-európai gyárait, annak érdekében, hogy a cég a meglehetősen magas munkaerőköltségekből le tudjon faragni. A kiélezett piaci verseny miatt az elmúlt időszakban létesített üzemeit a PSA már eleve a kelet-európai országokba helyezte, a jövőben a további költségcsökkentő lépések eredményként a nyugati gyárak bezárását valószínűsítette a PSA vezérigazgatója.

Tavaly az MG Rover összeomlásakor 5 ezer munkahely szűnt meg, az amerikai Ford pedig, amely a Jaguar tulajdonosa, 2004-ben csökkentette a létszámot Angliában és szűkítette az itteni gyártást. A Peugeot két fázisban hajtja végre a rytoni gyárbezárást: először a kétműszakos munkarendről egyműszakosra áll át 2006 júliusában, majd 2007 közepén hagy fel a gyártással.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!