Újabb kommunikációs kampány jön több mint 236 millió forintból - derül ki abból az összefoglaló tájékoztatásból, amit a Nemzeti Kommunikációs Hivatal töltött fel a közbeszerzési hatóság adatbázisába.
A közbeszerzés tárgya az
"Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása",
aminél több nem derül ki a dokumentumból. Véleményünk szerint azonban a kampány fókuszában az európai parlamenti választások és a migráció lesz.
Minderre nettó 236,2 millió forint jut, aminek 30 százaléka, vagyis 70,8 millió opciós tétel.
Tekintve, hogy korábban a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kommunikációs tendereiből kvázi kizárták Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeit, a Balásy Gyulához köthető New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. dolgozhat a kampányon.
Alvállalkozóként a megszokott cégeket vonják be: a Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet Kft.-t, valamint a p2m Consulting Kft.-t.
A New Land Media Kft. tavaly hatalmasat növekedett, hiszen a korábbi 1,5 milliárd forint után több mint 25 milliárdos bevétel folyt be a cég kasszájába. Ebből a végén 2,1 milliárdos tiszta nyereség maradt. Ehhez képest a Lounge Design sokkal kisebb volumenű társaság, hiszen "csak" 3,1 milliárdos bevételre tettek szert (2016-ban 783 millió forint volt), és végül 1,1 milliárdos nyereséget könyvelhettek el.