Minden idők legnagyobb bevételét érte el 2008-ban a TV2, és erre a rekorderedményre ráadásul úgy tettünk szert, hogy a cég megőrizte magas nyereségrátáját – mondta Várdy Zoltán, a TV2 vezérigazgatója, a csatorna tavalyi eredményeit bemutató sajtóbeszélgetésén. A csatorna árbevétele 1,3 százalékkal, 26,197 milliárdról 26,527 milliárd forintra nőtt. A csatorna profitszintje kicsit növekedett”, ám a nyereségről ennél konkrétabb adatot a vezérigazgató nem közölt, arra hivatkozva, hogy a cég tulajdonosa tőzsdei társaság.
A kereskedelmi televízió vezetője szerint nem csak a tavalyi kiváló mérlegadatok, hanem a 2008 végén végrehajtott átszervezés következtében a TV2 felkészülten, stabil alapokkal kezdhette meg a 2009-es évet.
Várdy Zoltán hozzátette, hogy véleménye szerint a megváltozott piaci körülmények ellenére a televízió továbbra is kiemelt fontosságú médium marad a reklámozók körében. „Egy sikeres és újító médiavállalkozás, a hirdetők számára továbbra is garanciát nyújt arra, hogy hatékonyan érjék el a célcsoportjukat.”
Az eseményen részt vett Patrick Tillieux, a ProSiebenSat.1 nemzetközi piacokért felelős ügyvezető igazgatója is, aki elmondta, hogy a tavalyi év legfontosabb mérlegadatai alapján a TV2 továbbra is a ProSiebenSat.1 egyik zászlóshajója, a magyarországi tevékenységünket illetően hosszú távú terveink vannak.
A ProSiebenSat.1 cégcsoport kapcsán elhangzott, hogy a tavalyi összbevételei meghaladták a 3 milliárd eurót. A 13 európai országban médiavállalkozásokat működtető cég EBITDA-ja, azaz az adó-, kamat-, és értékcsökkentés előtti normál üzleti eredménye 675 millió eurót tett ki, mely a 2007-es adatokhoz viszonyítva 1,7 százalékos növekedést jelent. A cégcsoport egészének konszolidált eredménye a múlt évben 129 millió euro veszteséget mutat, melynek fő oka az SBS 2007-es megvásárlásából származó goodwill-i leírás volt.
Menedzsment Fórum