A YouTube a Red névre keresztelt terméket azok számára indítja, akiket idegesítenek a videók lejátszását megszakító reklámok, de legalábbis hajlandóak azért fizetni, hogy ne kelljen reklámokkal találkozniuk. Emellett az előfizetőknek lehetősége lesz arra is, hogy elmentsék a tartalmakat és azokat később offline módon is lejátszhassák.
A Red valamennyi platformon elérhető lesz, amely kapcsolódik a YouTube-hoz.
A portál menedzsmentje a postban azt is bejelentette, hogy hamarosan elindul a YouTube Music, amellyel még egyszerűbb lesz követni kedvenc előadóinkat. Az ígérik, hogy ezen a terméken keresztül a legnagyobb zenei katalógust érhetjük majd el.
Azt talán a YouTube is érzi, hogy bár az egyre növekvő számú hirdetések sok felhasználót zavarnak, ezek eltüntetése mégsem jelent "visszautasíthatatlan ajánlatot". Így januártól számos exkluzív tartalmat is kínálnak a Red előfizetőknek. A bejelentés szerint lesznek csak itt látható filmek és sorozatok is.
Néhány fanyalgó szakértő persze megjegyezte ennek kapcsán, hogy a Google meglehetősen későn ébredt, hiszen a Hulu vagy az Amazon jóval előttük jár ezen a téren, de számos médiavállalat kínál már erős online tartalmat, elég csak az HBO Go szolgáltatását említeni. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora erőforrásokat fognak a Google-nál a szolgáltatás népszerűvé tételére, így a tartalmak vásárlására és előállítására fordítani, de ha nem csak egy technikai platform, hanem tartalomszolgáltatóvá is szeretnék tenni a YouTube-ot, akkor komoly kihívás előtt áll a vállalat, mert óriási verseny van a nézők kegyeiért. A legmenőbb sorozatokban egyre gyakrabban láthatók A-listás színészek, és a kamera másik oldalán is a szakma csúcsa dolgozik.
Persze a filmek mellett más tartalom is könnyen bekerülhet a YouTube fizetős kínálatába, hiszen többször felröppentek már olyan pletykák, hogy a Google is beszáll sportközvetítésekbe, akár a tengerentúlon legnézettebbnek számító amerikai foci (NFL), akár a világszerte kedvelt kosárlabda (NBA) egyes mérkőzésre szóló jogainak megszerzésével.
Megfordítva a kérdést viszont azt is el kell ismerni, hogy a YouTube óriási népszerűsége olyan versenyelőnyt jelent a Google számára, amely megfelelő tartalom gyártása és vásárlása esetén jelentős előfizetői tábort hozhat, és így gyorsan megtérülhetnek a tartalom előállítására fordított összegek.
mfor.hu