3p

Havi 9,99 dollárért, vagyis hozzávetőlegesen 2750 forintért új szolgáltatást vezet be a YouTube október 28-tól, közölte a videomegosztó portál hivatalos blogján.

A YouTube a Red névre keresztelt terméket azok számára indítja, akiket idegesítenek a videók lejátszását megszakító reklámok, de legalábbis hajlandóak azért fizetni, hogy ne kelljen reklámokkal találkozniuk. Emellett az előfizetőknek lehetősége lesz arra is, hogy elmentsék a tartalmakat és azokat később offline módon is lejátszhassák.

A Red valamennyi platformon elérhető lesz, amely kapcsolódik a YouTube-hoz.

A portál menedzsmentje a postban azt is bejelentette, hogy hamarosan elindul a YouTube Music, amellyel még egyszerűbb lesz követni kedvenc előadóinkat. Az ígérik, hogy ezen a terméken keresztül a legnagyobb zenei katalógust érhetjük majd el.

Azt talán a YouTube is érzi, hogy bár az egyre növekvő számú hirdetések sok felhasználót zavarnak, ezek eltüntetése mégsem jelent "visszautasíthatatlan ajánlatot". Így januártól számos exkluzív tartalmat is kínálnak a Red előfizetőknek. A bejelentés szerint lesznek csak itt látható filmek és sorozatok is.

Néhány fanyalgó szakértő persze megjegyezte ennek kapcsán, hogy a Google meglehetősen későn ébredt, hiszen a Hulu vagy az Amazon jóval előttük jár ezen a téren, de számos médiavállalat kínál már erős online tartalmat, elég csak az HBO Go szolgáltatását említeni. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora erőforrásokat fognak a Google-nál a szolgáltatás népszerűvé tételére, így a tartalmak vásárlására és előállítására fordítani, de ha nem csak egy technikai platform, hanem tartalomszolgáltatóvá is szeretnék tenni a YouTube-ot, akkor komoly kihívás előtt áll a vállalat, mert óriási verseny van a nézők kegyeiért. A legmenőbb sorozatokban egyre gyakrabban láthatók A-listás színészek, és a kamera másik oldalán is a szakma csúcsa dolgozik.

Persze a filmek mellett más tartalom is könnyen bekerülhet a YouTube fizetős kínálatába, hiszen többször felröppentek már olyan pletykák, hogy a Google is beszáll sportközvetítésekbe, akár a tengerentúlon legnézettebbnek számító amerikai foci (NFL), akár a világszerte kedvelt kosárlabda (NBA) egyes mérkőzésre szóló jogainak megszerzésével.

Megfordítva a kérdést viszont azt is el kell ismerni, hogy a YouTube óriási népszerűsége olyan versenyelőnyt jelent a Google számára, amely megfelelő tartalom gyártása és vásárlása esetén jelentős előfizetői tábort hozhat, és így gyorsan megtérülhetnek a tartalom előállítására fordított összegek.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!