2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Éves szinten 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (dm), ami tavaly több mint 276 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett - mondta Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten a cég által szervezett szakmai konferencián.

Bartók János elmondta, a dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 300 millió címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és egymillió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.

Gráber Miklós direkt-marketing ágazatvezető a Direktmarketing Szövetség ágazati kutatásának adatait ismertetve kiemelte: Magyarországon a reklámcélú költések 18 százalékát fordítják dm-re, míg az Európai Unióban ez az arány 40 százalék.

Gráber Miklós szerint a szakemberek a címzett küldeményeket tartják a leghatékonyabbnak, ezek hatására 37 milliárd forint értékben vásároltak a megkeresettek, míg a hirdetők kétharmada által nem dm-eszköznek tartott címzetlen küldemények hatására 220 milliárd forintot fordítottak a hirdetett termékekre.

Ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban a dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható: egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm-küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.

A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi hétmilliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és hárommilliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm-célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.

A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!