2p

Éves szinten 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (dm), ami tavaly több mint 276 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett - mondta Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten a cég által szervezett szakmai konferencián.

Bartók János elmondta, a dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 300 millió címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és egymillió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.

Gráber Miklós direkt-marketing ágazatvezető a Direktmarketing Szövetség ágazati kutatásának adatait ismertetve kiemelte: Magyarországon a reklámcélú költések 18 százalékát fordítják dm-re, míg az Európai Unióban ez az arány 40 százalék.

Gráber Miklós szerint a szakemberek a címzett küldeményeket tartják a leghatékonyabbnak, ezek hatására 37 milliárd forint értékben vásároltak a megkeresettek, míg a hirdetők kétharmada által nem dm-eszköznek tartott címzetlen küldemények hatására 220 milliárd forintot fordítottak a hirdetett termékekre.

Ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban a dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható: egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm-küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.

A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi hétmilliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és hárommilliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm-célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.

A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!