A legtöbben repülőjegyet és számítógépet vettek, illetve hotelszobát foglaltak.
A 28 milliárd dollárt jelentős növekedést jelent, mivel ugyanez a mutató 1999-ben 17,3 milliárd, 1998-ban pedig 7,7 milliárd dollár volt. A statisztikai hivatal számára a Jupiter Media Metrix végzett felmérést. Ebből kiderül, hogy 2000-ben az internetezők 7,8 milliárdot költöttek repülőjegyre, 5,1 milliárdot számítógépre, és 2,1 milliárdot szobafoglalásra.
Az egyes kereskedelmi szektorok szempontjából vizsgálva a forgalmat, leginkább a hardver- és szoftverkereskedők használták ki az Internet nyújtotta lehetőségeket. Az Egyesült Államokban eladott összes számítógép 24 százalékát értékesítették tavaly a világhálón keresztül. A szoftverek esetében ez az arány 21 százalék, az eladások összértéke pedig 1,3 milliárd dollár volt.
28 milliárd dollár online vásárlásra
Az Egyesült Államok statisztikai hivatalának adatai szerint tavaly 28 milliárd dollárt költöttek az amerikai internetezők online vásárlásra.