2001. február 16. 11:00

Az Egyesült Államok statisztikai hivatalának adatai szerint tavaly 28 milliárd dollárt költöttek az amerikai internetezők online vásárlásra.

A legtöbben repülőjegyet és számítógépet vettek, illetve hotelszobát foglaltak.

A 28 milliárd dollárt jelentős növekedést jelent, mivel ugyanez a mutató 1999-ben 17,3 milliárd, 1998-ban pedig 7,7 milliárd dollár volt. A statisztikai hivatal számára a Jupiter Media Metrix végzett felmérést. Ebből kiderül, hogy 2000-ben az internetezők 7,8 milliárdot költöttek repülőjegyre, 5,1 milliárdot számítógépre, és 2,1 milliárdot szobafoglalásra.

Az egyes kereskedelmi szektorok szempontjából vizsgálva a forgalmat, leginkább a hardver- és szoftverkereskedők használták ki az Internet nyújtotta lehetőségeket. Az Egyesült Államokban eladott összes számítógép 24 százalékát értékesítették tavaly a világhálón keresztül. A szoftverek esetében ez az arány 21 százalék, az eladások összértéke pedig 1,3 milliárd dollár volt.