[ajanlo=4157][igazitas=right/]Az SNCF által az Alstomnak adott megrendelés része egy további negyven TGV vonatszerelvényre vonatkozó opció is, amellyel együtt a szerződés összértéke 3,1 milliárd euró. Az első vonatszerelvényeket 2009-ben szállítja le az SNCF számára az Alstom.
A megrendelés jelentőségét az adja, hogy az egyben olyan új emeletes szerelvények bevezetését is jelenti, amelyek teljes mértékben megfelelnek már az új, az interoperabilitással, a kényelemmel valamint a beszerzési és üzemeltetési költségekkel kapcsolatos üzemeltetői elvárásoknak. Az új szerelvényeket, amely a francia, német, svájci és luxemburgi vasútvonalakon 320 km/órás sebességgel közlekednek majd, valamennyi európai hálózattal kompatibilis jelző- és biztonsági berendezésekkel, valamint a fent felsorolt országokban alkalmazott feszültséghez alkalmazkodni képes elektromos meghajtással látja el az Alstom.
A kényelmi és belsőépítészeti megoldások kialakítása terén az Alstom különös figyelmet fordít arra, hogy az új szerelvényeket a mozgáskorlátozottak is könnyen használhassák. Az 52 különleges ülőhely révén a szerelvények teljes befogadóképességének - 509 ülőhely - több mint tíz százaléka mozgáskorlátozott utasok számára kerül kialakításra.
A TGV Duplex vonatcsalád műszaki megoldásaira épülő új szerelvények öröklik elődjük már bevált szerkezeti felépítését és számos egyedi jellemzőjét, ezzel csökkentve a vonatok fejlesztési, gyártási és működési költségeit, különös tekintettel a karbantartási költségekre.
A világon jelenleg 300 km/óra feletti sebességgel közlekedő vonatok hetven százalékát az Alstom tervezte és gyártotta, áll a társaság közleményében.