Molnár Kálmán, az Unilever Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója elmondta: a fejlesztéssel Európa egyik legjelentősebb Unilever gyárává lépett elő a nyírbátori üzem, amelynek kapacitása 60 százalékkal növekedett.
Hozzáfűzte, hogy a létesítménybe a nagyvállalat több bezárt és működési ésszerűsítésen átesett nyugat-európai gyárából helyezték át a termelést.
A beruházás keretében új üzemcsarnok is épült, ahová a gyártósorokat telepítettek, illetve külsőségeiben is megújult az üzem, kamion- és személygépkocsi parkolót, valamint portát alakítottak ki.
A fejlesztés érintette a palackozó részleget: a gyár területére települt új flakonfúvó üzemben a termelés három műszakban zajlik.
Francesco Azzara gyárigazgató elmondta, hogy az üzemből a magyar piac mellett 30 másik európai országba szállítanak háztartás-vegyipari árukat.
Az Unilever a világ 98 országában 300 ezer embert foglalkoztat, s több, mint 400 márkával van jelen az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán. Naponta ma már a világon 160 millió darab terméket ad el.
A 120 éve működő cég 1991-ben hozta létre magyar leányvállalatát, s Budapesten működik kelet-európai régióközpontja is, ahová csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi és bosznia-hercegovinai vállalatai tartoznak.
Az Unilever a nyírbátori háztartás-vegyipari és kozmetikai gyár mellett Veszprémben jégkrém gyárat, Röszkén pedig élelmiszerüzemet működtet. A cég árbevétele 2008-ban elérte a 76 milliárd forintot. Az Unilever dolgozóinak száma Magyarországon 970.
MTI/Menedzsment Fórum