2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A távol-keleti piac bővülésében lát fantáziát a világ legnagyobb üdítőital-gyártója, a terveik szerint ugyanis a következő három évben 2 milliárd dollárt fektetnek be Kínában. Az önmagában is óriási összeg akkor igazán látványos, ha figyelembe vesszük, hogy amióta jelen van a Coca-Cola, még összesen nem fektetett be ennyit a világ legnépesebb országában.

Több mint kétmilliárd dollárt (495 milliárd forintot) kíván befektetni három év alatt a Coca-Cola Kínában, ahol az üdítőgyártó szerint a jelenlegi globális gazdasági világválság ellenére is a legnagyobb növekedést tapasztalták.

"A befektetést új palackozóüzemek és elosztó központok létesítésére, illetve reklámra fordítják" - mondta Muhtar Kent, a Coca-Cola elnök vezérigazgatója a vállalat Sanghajban épült Globális Innovációs és Technológiai Központjának megnyitóünnepségén, pénteken. A vezérigazgató kiemelte, hogy az üdítőgyártó leggyorsabb növekedését Kínában érte el, amely a harmadik legnagyobb piacaként kiemelt helyen szerepel.

A most bejelentett befektetések azon a 2,4 milliárd dolláron felül történnek, amelyet a Coca-Cola tavaly ősszel Kína legnagyobb üdítőgyártójáért, a Huiyuan Juice Group-ért ajánlott, a amiről még tárgyalásokat folytatnak.

A kínai vállalat három jelentős részvényese - amely a hongkongi tőzsdén bejegyzett cég részvényeinek közel 66 százalékával rendelkezik - jóváhagyta az amerikai óriáscég ajánlatát. Egy frissen hozott kínai Monopólium ellenes törvény szerint az üzlet azonban csak akkor jöhet létre, ha a felvásárlást a kínai Kereskedelmi Minisztérium is jóváhagyja.

Az amerikai üdítőgyártó az elmúlt 30 évben összesen 1,6 milliárd dollárt fektetett be az ázsiai országban, ahol nem csak a világ harmadik legnagyobb, hanem egyben a leggyorsabban növekedő piacát sikerült létrehoznia.

A Coca-Cola eladásai 2008 utolsó negyedévében az egész világon összesen 5 százalékkal növekedtek, Kínában viszont 29 százalékos gyarapodást sikerült elérniük. A vállalat Kínában összesen 33 ezer embert foglalkoztat, a szállítói hálózaton keresztül közvetve mintegy 300 ezer munkahelyet teremtettek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!