Ugyan 2 milliárd dollár feletti összeget költöttek eddig az Egyesült Államokban annak érdekében, hogy minél több háztartás számára elérhető legyen a digitális televíziós sugárzás, ám úgy tűnik mégsem sikerült teljesen zökkenőmentessé tenni az átállást.
A pénteki váltás előtt a Szövetségi Kommunikációs Bizottság arra hívta fel a figyelmet, hogy sok amerikai háztartás még mindig nem rendelkezik a digitális adás vételéhez szükséges eszközzel (set top box). A határidő előtt most az illetékesek igyekeznek mindent megtenni, hogy minél kevesebb családnak kelljen a hétvégén azzal szembesülnie, hogy elsötétül a képernyő, és kedvenc sorozatuk nélkül maradnak, netán nem tudják megnézni az NBA nagydöntőjének következő összecsapását.
A BBC híradása szerint a kormányzat 40 dolláros kuponokat osztott ki, mely fedezi a családok átállásának költségeit, így azt remélik, hogy ha néhány nap csúszással is, de előbb-utóbb mindenki tudja majd nézni az immár digitális adást.
Magyarországon eddig óriási vesszőfutás volt a digitális átállás, a Nemzeti Hírközlési Hatóság a közelmúltban indított vizsgálatot annak kiderítésére, hogyan lehetséges az, hogy csak a Duna Televíziót lehet fogni a rendszerben. Igaz időközben – állítólagos háttéralkuk eredményeként a két nagy kereskedelmi adó jelezte, hogy ők is csatlakoznak a digitális sugárzáshoz.