5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Csillag születik tavalyi döntője a műsor korábbi sikerétől elmaradt, és sokak szerint az X-Faktort is sokan csak Zámbó Jimmy fia miatt nézték. A fanyalgókra azonban alaposan rácáfolt az énekes tehetségkutató új szériájának nyitánya, hiszen első válogató adása túlszárnyalta az előző évad indulását, és az idei év eddigi legnézettebb műsora lett.

Hogy az egyik legnézettebb műsor lesz a múlt héten indult az X-Faktor, az túlzás nélkül állítható: nem volt kérdéses. Az már annál inkább, hogy a tavasszal a kifulladás jeleit mutató tehetségkutató műfaj legjobbja csak a Barátok közti szint fölé tud kerülni, és éppen tévét nézők bő harmadát éri el, vagy a korábbi sikereit megismételve akár minden második nézőt magához láncolja. A szombati műsor alaposan bekezdett, hiszen az X-Faktor több csúcsot is megdöntött. Az első válogató adás kimagasló mutatókat produkált, túlszárnyalva ezzel a tavalyi évad első válogató adásának sikerét. A szombati adást ugyanis - a teljes lakosságban – 2 milliónál is többen követték nyomon, ami a képernyők előtt ülők 46,5 százalékát jelentette. Még ennél is jobban alakult a műsor közönségaránya a 18-49-es korcsoportban, itt ugyanis 50,9 százalék (SHR) volt.

Az énekesekre, ahogy korábban, úgy ezúttal is sokan voltak kíváncsiak a neten, a szombati X-Faktor válogató hozta a legtöbb online látogatót az X-Faktor magyarországi történetében. Borítékolható, hogy a közönség kedvenc énekesek a közösségi oldalakon is több százezer rajongót fognak majd rövid időn belül összegyűjteni. Ahogy várhatóan nem tesz majd rosszat a későbbi nézettségnek, hogy felnőtt filmes múltja miatt az egyik énekes rögtön a bulvársajtó kedvence lett, elhomályosítva a hétvége két másik eseményét, Orbán Viktor miniszterelnök lányának esküvőjét, és a magyar válogatott megalázó vereségét, illetve a magyar szurkolók és a román rendőrök közötti összetűzéseket. Bár a válogatott gyötrelmes játékát követte a tévét nézők hatoda a 18-49-es korosztályból, mindez pedig sokat dobott a közszolgálati tévé számain. Ennél csak a vasárnapi Forma-1-es futam jött be jobban a héten az M1-nek.

Visszatérve röviden még az RTL Klubra, a szombaton és vasárnap is műsorba kerülő X-Faktorral nagyot dobhatnak, hiszen az első adás után úgy tűnik, hogy a zsűri lecserélése jól jöhet, a mentorok többnyire jól játsszák a rájuk osztott szerepet. Emellett vannak jó hangok, és Krasznai Tünde története azt mutatja, hogy a casting során nem hagyták figyelmen kívül, hogy legyenek jó sztorik, szívszorító történetek. Talán nem merészség azt jósolni, hogy a műsorral az RTL Klub a szombat -vasárnapi főműsoridős versenyt év végéig megnyeri.

Hasonlóképpen előnyben van a piacvezető csatorna a hétköznapokon, ahol az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt páros gyakorlatilag az esti sorozatok és filmek nézettségétől függetlenül biztosítja nekik az előnyt. Ráadásul a TV2 napi sajátgyártású sorozata, a Jóban rosszban, eddigi legrosszabb mutatóit hozta, és a tavaszi időszakkal ellentétben, nem csak, hogy nem tudja megközelíteni a Barátok közt számait, de a csatorna átlagos mutatóit sem képes felfele húzni. Nagy kérdés, hogy a jövő héten startoló, és a bulvársajtóból ismert arcokra építő Édes élet képes lesz-e az erőviszonyokat a TV2 szempontjából javítani.

Nem meglepő, hogy a 36. héten minden nap a 19-23 óra közötti főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub nézettsége volt a legmagasabb. A piacvezető csatorna előretörése egyébként a középmezőny számára jelentett rossz hírt, hiszen részben azok kárára tudta a közönségarányát növelni.

Az RTL Klub műsorainak a közönségaránya átlagosan 27,2, míg a TV2-é 14,3 százalékos átlagos közönségarányt ért el főműsoridőben. A dobogóért ezúttal szoros volt a küzdelem, a Cool (5,2% SHR) és az M1 (5,2% SHR) végül holtversenyben végzett. Némileg elmaradt az elmúlt hetekben megszokott számaitól a F+ (4,9% SHR), miközben a Viasat3 (4,4% SHR) lendülete is megtört.

Hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI, Főnök) uralták a képernyőket, ráadásul a Dr. Csont a tavaszi időszakhoz hasonló magas számokat hozott. A TV2 krimijei viszont kifejezetten gyengén szerepeltek, az NCIS, és az NCIS: Los Angeles is alig tudott 10 százalékos közönségarány felett zárni. Kedden a Mentalista alig tudta felülmúlni a Férj és férj című vígjátékot.

Miközben szerdán a Szulejmán című sorozat (RTL) hozta a korábban megszokott szintet, a TV2 filmje, a 21: Las Vegas ostroma nem tudta megszorítani. Csütörtökön ismét jobban teljesített az RTL, köszönhetően a Bölcsőd lesz a koporsód című filmnek, igaz ezen az estén a TV2-n vetített Wanted is a csatorna átlaga felett teljesített. Pénteken a nézők egy jelentős része a román-magyar meccs miatt bosszankodott, így a korábbiaknál gyengébben teljesített a piacvezető csatornán a Miami helyszínelők, míg a foci után sokan kapcsoltak a TV2-re, hogy megnézzék a Hellboy második részét.

A szombat ezúttal tükörsima volt, ahogy cikkünk elején jeleztük, a többség az X-Faktor új szériáját választotta, majd a csatornán maradva a Bruce Willis főszereplésével készült Red is igen népszerű volt. Így a TV2 sem a Lopakodó, sem a World Trade Center című filmmel nem tudott labdába rúgni.

Vasárnap teljesített legjobban a második számú csatorna a Tényeknek, a Mamma Mia! és A Bourne-csapda című filmeknek köszönhetően, ám így sem tudták legyőzni az RTL Klubot. A Harry Potter és a halál ereklyéi ugyanis (a Red mellett) a hét egyik legnézettebb filmje volt. A vasárnap este az M1-nek is jól sikerült, köszönhetően a Taxi című filmek. Igaz, a hét utolsó napján a közszolgálati csatorna egy másik autós műsorral, a Forma-1-es közvetítéssel tarolt, a hétvégi futam ismét nagyon magas közönségaránnyal ment.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!