1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jócskán késnek a Modulo-k.

Jelentős késésben van a Modulo 168 d szállítása a Népszava keddi száma szerint, a BKV-nak már a harmincadik ilyen típusú csuklós buszt kellett volna megkapnia április 11-ig, de az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) a határidő előtt mindössze öt járművet szállított le.

Modulo busz a műhelyben. (MTI)
Modulo busz a műhelyben. (MTI)


A késedelmes teljesítés miatt járművenként napi 150 ezer forintos kötbérre jogosult a megrendelő, de a BKV nem adott egyértelmű választ a lapnak arra, hogy érvényesíti-e kötbérjogosultságát. A gyártó nem adott új ütemezést.

A buszok értéke egyenként nettó 86 millió forint, a 30 darab beszerzésére nettó 2,6 milliárd forintot fordított volna a BKV, de az elmaradás miatt csak az elkészült öt darab árát fizette ki, és még ezek sem álltak forgalomba.

Az IEAG-nak összesen 180 csuklóst kellett volna legyártania áprilisra, ebből a nagyobb tétel, 150 darab a Volánbusz megrendelése. A társaság nem reagált a lap azzal kapcsolatos megkeresésére, hogy kaptak-e a járművekből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!