3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kedvezőtlen fordulatról a techóriás elnöke, Zsen Cseng-fej számolt be, aki azt is kijelentette, hogy ennek ellenére sem fogják vissza a kutatási-fejlesztési beruházásokat.

Elmarad a bevétel várt növekedése, az elkövetkező két évben a korábban jelzetthez képest mintegy 30 milliárd dollár bevételkiesésre számíthat a Huawei Technologies Co. Ltd. az amerikai szankciók miatt - jelentette ki hétfőn Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a cég elnöke.

A cég alapítója és elnöke elmondása szerint a Huawei Technologies bevétele az idén és jövőre 100 milliárd dollár körül alakul majd, azaz mintegy 30 milliárd dollárral marad el a korábban prognosztizálttól. A cég az idei évre 125 milliárd dolláros bevételt irányzott előre.

A Huawei Technologies tavaly ért el első alkalommal 100 milliárd dollár feletti forgalmat: 2018-ban a cég 721,2 milliárd jüan (105 milliárd dollár), az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedés. 

Zsen Cseng-fej hétfői nyilatkozatában ugyanakkor hangsúlyozta, hogy cége a bevétel vártnál gyengébb alakulása ellenére sem fogja visszafogni kutatási-fejlesztési beruházásait. Az amerikai szankciókról szólva elmondta, hogy azt "mindkét fél meg fogja szenvedni" és a konfliktusnak "nem lesz győztese". Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Huaweit "nem lehet elpusztítani" és cége "kutatási és fejlesztési erőfeszítéseivel folytatja hozzájárulását az emberi társadalom fejlődéséhez".

Tovább nőtt a globális márkaindexe, és újabb helyezéssel lépett előre az idei BrandZ 100 legértékesebb márkáit bemutató listáján a Huawei. A WPP és Kantar Millward Brown által évente összeállított, globális márkaértéket vizsgáló rangsorban a vállalat nyolc százalékos növekedésével a 47. helyet foglalja el, a technológiai cégek között a 15., a rangsorban szereplő kínai márkák között pedig a 7. helyen végzett. A Huawei nemzetközi listákon való egyre jelentősebb helyezései elsősorban az okostelefon-piaci erős jelenlétének köszönhetők, a BrandZ elemzésében méltatta a Huawei P30 sorozat készülékeinek kiemelkedő kameraképességeit, valamint Mate X hajlítható okostelefon technológiai innovációját. A vállalat az IDC vezető elemzőcég adataira támaszkodva kiemelte, hogy a Huawei az egyetlen olyan mobilgyártó, amely képes évről évre több mint 50 százalékkal növelni eladásait, globális okostelefon-piaci részesedése jelenleg 19%. A BrandZ idei listáján a Huawei mellett további 14 kínai brand is szerepel, melyek összesített márkaértéke éves szinten 7 százalékkal nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!