Elmarad a bevétel várt növekedése, az elkövetkező két évben a korábban jelzetthez képest mintegy 30 milliárd dollár bevételkiesésre számíthat a Huawei Technologies Co. Ltd. az amerikai szankciók miatt - jelentette ki hétfőn Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a cég elnöke.
A cég alapítója és elnöke elmondása szerint a Huawei Technologies bevétele az idén és jövőre 100 milliárd dollár körül alakul majd, azaz mintegy 30 milliárd dollárral marad el a korábban prognosztizálttól. A cég az idei évre 125 milliárd dolláros bevételt irányzott előre.
A Huawei Technologies tavaly ért el első alkalommal 100 milliárd dollár feletti forgalmat: 2018-ban a cég 721,2 milliárd jüan (105 milliárd dollár), az előző évinél 19,5 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 50,3 milliárd jüan nettó nyereséget ért el, ami 25 százalékos növekedés.
Zsen Cseng-fej hétfői nyilatkozatában ugyanakkor hangsúlyozta, hogy cége a bevétel vártnál gyengébb alakulása ellenére sem fogja visszafogni kutatási-fejlesztési beruházásait. Az amerikai szankciókról szólva elmondta, hogy azt "mindkét fél meg fogja szenvedni" és a konfliktusnak "nem lesz győztese". Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Huaweit "nem lehet elpusztítani" és cége "kutatási és fejlesztési erőfeszítéseivel folytatja hozzájárulását az emberi társadalom fejlődéséhez".
Tovább nőtt a globális márkaindexe, és újabb helyezéssel lépett előre az idei BrandZ 100 legértékesebb márkáit bemutató listáján a Huawei. A WPP és Kantar Millward Brown által évente összeállított, globális márkaértéket vizsgáló rangsorban a vállalat nyolc százalékos növekedésével a 47. helyet foglalja el, a technológiai cégek között a 15., a rangsorban szereplő kínai márkák között pedig a 7. helyen végzett. A Huawei nemzetközi listákon való egyre jelentősebb helyezései elsősorban az okostelefon-piaci erős jelenlétének köszönhetők, a BrandZ elemzésében méltatta a Huawei P30 sorozat készülékeinek kiemelkedő kameraképességeit, valamint Mate X hajlítható okostelefon technológiai innovációját. A vállalat az IDC vezető elemzőcég adataira támaszkodva kiemelte, hogy a Huawei az egyetlen olyan mobilgyártó, amely képes évről évre több mint 50 százalékkal növelni eladásait, globális okostelefon-piaci részesedése jelenleg 19%. A BrandZ idei listáján a Huawei mellett további 14 kínai brand is szerepel, melyek összesített márkaértéke éves szinten 7 százalékkal nőtt.