Legalább 30-40 milliárd forinttal több pénz kellene a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forintos keretnél a 3-as metró felújítására, írja a Magyar Nemzet. A lap szerint a vágányépítési pályázatra érkezett, a becslésekhez képest jelentősen túlárazott ajánlatok miatt szállhatott el végképp a projekt költségvetése.
Ezzel nagy slamasztikába került a fővárosi önkormányzat, mert ha a kormány nem segíti ki Tarlós Istvánékat, akkor vagy le kell fújni a ciklus legfontosabb beruházását, vagy az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelkeretből közlekedési célra fordítható 350 millió euróból kell a metróba átlapátolni a hiányzó összeget.
Így viszont Budapest adósságállománya a korábbi állami konszolidáció ellenére újra 100 milliárd fölé kúszna.
A városháza az elmúlt években 60 milliárd forintos hitelt vett fel a metrószerelvények felújítására, korábban pedig 18 milliárdos kölcsönért folyamodott az EIB-hez a hosszú évek óta készülő e-jegy-rendszer bevezetéséhez.
mfor.hu