Bernd Pischetsrieder, a konszern vezetője egy héttel ezelőtt több ezres nagyságrendű leépítésekről tett említést, de konkrét számokat nem mondott. A Volkswagen szóvivői az Automobilwoche hírére egyrészt úgy reagáltak, hogy "mindent megvizsgálnak", másrészt spekulációnak nevezték az információt, spekulálásokba pedig nem bocsátkoznak.
A német sajtóban eddig főleg tízezer főről szóltak a hírek, a Frankfurter Allgemeine Zeitung úgy tudta, hogy a leépítés 14 ezer főt érintene Európában, főleg Németországban. A lap adatai szerint a Volkswagen a világon 342 ezer embert foglalkoztat, Németországban 102 ezret.
A leépítést nem elbocsátásokkal oldanák meg, amelyre a bértarifa megállapodás elvben nem is adna lehetőséget. A megoldást egyebek között az idősebbek részmunkaidős foglalkoztatásában, a korkedvezményes nyugdíjaztatásban, magas végkielégítések felajánlásában látják, illetve a távozók helyére nem vennének fel újakat.
Az Automobilwoche úgy tudja, hogy a Volkswagen kasseli, braunschweigi és hannoveri részegységeket gyártó üzemeit vennék górcső alá, a korábbi hírek arról szóltak, hogy a lépések leginkább a wolfsburgi anyaüzemet érintenék, ahol ötvenezren dolgoznak.
A vállalatot az elmúlt időszakban a relatív magas német bérköltségek éppen úgy sújtották, mint az erős euró, amelyek következtében több - elsősorban ázsiai - versenytárssal szemben lépéshátrányba került. Ugyan a Volkswagen az előző év novemberében megállapodott a szakszervezetekkel a bérek 2007-ig történő befagyasztásáról - cserébe 103 ezer munkahely megtartását ígérve 2011-ig -, a gazdasági érvek miatt esetleg megpróbálják ezt felülvizsgálni - írta korábban a Spiegel német lapra hivatkozva az mfor.hu.