3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Orosz Szuhoj gépekkel bővülhet a Malév gépparkja, erről hétfőn a párizsi légiipari vásáron állapodtak meg a felek, értesült az mfor.hu.

30 darab orosz Szuhoj Szuperjet 100-as gép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a Malév, értesült a helyszínen az mfor.hu. A Malév és a Szuhoj vezére a legnagyobb európai légiipari seregszemlén találkozott, hogy aláírják a több mint egymilliárd dollár értékű üzletet.

Az első gép 2011-ben állhat forgalomba a Malév flottájában, ezt követően évi 6 újabb repülővel bővülhet a gépállomány. A Malév által vásárolt repülők 98 férőhellyel rendelkeznek, orosz tervezésűek, de olasz elektronikával lesznek felszerelve.

Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója a bejelentésen elmondta: a Szuhoj Superjet 100-as típusú repülőgép egyaránt alkalmas a regionális és közepes távolságú útvonalak teljesítésére, ezért kitűnően megfelel a Malév hálózatának lefedésére. Az igazgató bízik abban, hogy a Malév a következő évtizedben növekedésnek indulhat  és a jelenleginél több repülőgépre lesz szüksége.

A gépet 2007 szeptemberében mutatták be a nagyközönségnek. A Szuhoj Szuperjet 100-as a szép hagyományokkal rendelkező orosz polgári repülőgépgyártás méltó utódja. Elsősorban a regionális légi ipart kiszolgáló jetek piacán számít mérvadó szereplőnek, azaz a brazil Embraer és a kanadai Bombardier repülőgépgyártó cégek rövid távú utazásra alkalmas gépeinek támaszt konkurenciát.

A civil repülőgépeket gyártó ipar Oroszországban a Szovjetunió összeomlása után krízisbe került. Az újbóli fellendülés érdekében United Aviation Corporation (UAC) néven egy hatalmas állami holdingot hoztak létre olyan hajdan híres cégekből, mint az  Iljusin és a Tupolev.

A mostani szándéknyilatkozattal a Malév orosz tulajdonosai a "hazai ipar" számára is gesztust tettek. Mint ismert, a magyar társaságot előbb az Abramovics-fivérek fémjelezte AiRUnion szerezte meg 2007 tavaszán az AirBrigde nevű társaságon keresztül. Abramovics orosz légiszövetségének csődjét követően az AirBridge-be a Vnyesekonombank (VEB) szállt be tulajdonosként. A pénzügyi befektetőként eljáró banknak ugyanakkor az elmúlt időszakban komoly vitái voltak Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel, az oroszok ugyanis a jelek szerint azt szeretnék elérni, hogy a Malév megmentésébe a magyar állam is komoly összegekkel szálljon be.

Igaz, május végén az orosz állami befektetési bank - ígérete szerint - újabb, ezúttal tízmillió euró nagyságrendű tőkeemelést hajtott végre a Malévet birtokló AirBridge Zrt.-nél.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!