3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Orosz Szuhoj gépekkel bővülhet a Malév gépparkja, erről hétfőn a párizsi légiipari vásáron állapodtak meg a felek, értesült az mfor.hu.

30 darab orosz Szuhoj Szuperjet 100-as gép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a Malév, értesült a helyszínen az mfor.hu. A Malév és a Szuhoj vezére a legnagyobb európai légiipari seregszemlén találkozott, hogy aláírják a több mint egymilliárd dollár értékű üzletet.

Az első gép 2011-ben állhat forgalomba a Malév flottájában, ezt követően évi 6 újabb repülővel bővülhet a gépállomány. A Malév által vásárolt repülők 98 férőhellyel rendelkeznek, orosz tervezésűek, de olasz elektronikával lesznek felszerelve.

Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója a bejelentésen elmondta: a Szuhoj Superjet 100-as típusú repülőgép egyaránt alkalmas a regionális és közepes távolságú útvonalak teljesítésére, ezért kitűnően megfelel a Malév hálózatának lefedésére. Az igazgató bízik abban, hogy a Malév a következő évtizedben növekedésnek indulhat  és a jelenleginél több repülőgépre lesz szüksége.

A gépet 2007 szeptemberében mutatták be a nagyközönségnek. A Szuhoj Szuperjet 100-as a szép hagyományokkal rendelkező orosz polgári repülőgépgyártás méltó utódja. Elsősorban a regionális légi ipart kiszolgáló jetek piacán számít mérvadó szereplőnek, azaz a brazil Embraer és a kanadai Bombardier repülőgépgyártó cégek rövid távú utazásra alkalmas gépeinek támaszt konkurenciát.

A civil repülőgépeket gyártó ipar Oroszországban a Szovjetunió összeomlása után krízisbe került. Az újbóli fellendülés érdekében United Aviation Corporation (UAC) néven egy hatalmas állami holdingot hoztak létre olyan hajdan híres cégekből, mint az  Iljusin és a Tupolev.

A mostani szándéknyilatkozattal a Malév orosz tulajdonosai a "hazai ipar" számára is gesztust tettek. Mint ismert, a magyar társaságot előbb az Abramovics-fivérek fémjelezte AiRUnion szerezte meg 2007 tavaszán az AirBrigde nevű társaságon keresztül. Abramovics orosz légiszövetségének csődjét követően az AirBridge-be a Vnyesekonombank (VEB) szállt be tulajdonosként. A pénzügyi befektetőként eljáró banknak ugyanakkor az elmúlt időszakban komoly vitái voltak Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel, az oroszok ugyanis a jelek szerint azt szeretnék elérni, hogy a Malév megmentésébe a magyar állam is komoly összegekkel szálljon be.

Igaz, május végén az orosz állami befektetési bank - ígérete szerint - újabb, ezúttal tízmillió euró nagyságrendű tőkeemelést hajtott végre a Malévet birtokló AirBridge Zrt.-nél.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!