A Skype és a Shopping.com felvásárlása után újabb jelentős akvizíciót hajt végre az online árverési oldaláról ismert eBay. Ezúttal egy kiseb forgalmú konkurensét, a StubHubot szerzi meg, 310 millió dollárért. A felvásárlás várhatóan 2007 első negyedévében lezárul, azután, hogy a versenyfelügyeti hivatal és a StubHub részvényesei elfogadják azt. További részleteket az eBay utolsó negyedéves konferenciáján tárnak a nyilvánosság elé január 24-én - jelenti a Reuters hírügynökség.
A 2000-ben alapított StubHub fő profilja a sportmérkőzésekre szóló belépők közvetítése. A szurkolók ugyanis előszeretettel használják a szolgáltatást, elkerülve a jegyűzérek okozta kockázatot. A StubHub ugyanis biztonságos csatornát teremtett a vásárlók és jegyeladók között: pénzvisszafizetési garanciával biztosítja, hogy a vevőket ne verjék át a jegyekkel. Az eladó egynapos szállítással elküldi a jegyet a vevőnek, míg a StubHub közvetítőként gondoskodik a vevő személyes adatainak titokban maradásáról.
A tavalyi évben az oldal 400 millió dollár forgalmat bonyolított. A felhasználók közötti kereskedelem minden szegmensében erős eBay volt a StubHub legnagyobb versenytársa. Mellettük kisebb szereplők vannak még a piacon, mint az InterActiveCorp., a Ticketmaster, Craigslist, valamint a feketepiaci árusok. "A StubHub kiemelkedően sikeres az internetes jegyeladásokban, és tökéletesen kiegészíti az eBay jegyüzletét" - mondta Bill Cobb, az eBay észak-amerikai piacáért felelős elnöke.
2002-ben a kaliforniai székhelyű eBay közelkerült a StubHub felvásárlásához, akkor még mindössze 20 millió dollárért, de a próbatárgyalások az utolsó pillanatokban elakadtak - mondta egy közeli forrás.
A StubHubnak 30 nagynevű profi és főiskolai csapattal van jegyeladási kapcsolata. Az amerikai másodlagos jegypiac nagyjából tíz milliárdos forgalmat bonyolít évente. Az közvetlen jegyértékesítések piac 25 milliárdos, igaz ez magában foglalja a sportjegyeken kívül a zene-, illetve egyéb szórakoztató események forgalmát is.