2p

Az eBay Inc. online aukciósház megállapodott a StubHub felvásárlásában, a társaság 310 millió dollárt fizet a versenytárs cégért. Az eBay a vételárat teljes egészében készpénzben fizetik ki az ügylet lezárultakor.

A Skype és a Shopping.com felvásárlása után újabb jelentős akvizíciót hajt végre az online árverési oldaláról ismert eBay. Ezúttal egy kiseb forgalmú konkurensét, a StubHubot szerzi meg, 310 millió dollárért. A felvásárlás várhatóan 2007 első negyedévében lezárul, azután, hogy a versenyfelügyeti hivatal és a StubHub részvényesei elfogadják azt. További részleteket az eBay utolsó negyedéves konferenciáján tárnak a nyilvánosság elé január 24-én - jelenti a Reuters hírügynökség.

A 2000-ben alapított StubHub fő profilja a sportmérkőzésekre szóló belépők közvetítése. A szurkolók ugyanis előszeretettel használják a szolgáltatást, elkerülve a jegyűzérek okozta kockázatot. A StubHub ugyanis biztonságos csatornát teremtett a vásárlók és jegyeladók között: pénzvisszafizetési garanciával biztosítja, hogy a vevőket ne verjék át a jegyekkel. Az eladó egynapos szállítással elküldi a jegyet a vevőnek, míg a StubHub közvetítőként gondoskodik a vevő személyes adatainak titokban maradásáról.

A tavalyi évben az oldal 400 millió dollár forgalmat bonyolított. A felhasználók közötti kereskedelem minden szegmensében erős eBay volt a StubHub legnagyobb versenytársa. Mellettük kisebb szereplők vannak még a piacon, mint az InterActiveCorp., a Ticketmaster, Craigslist, valamint a feketepiaci árusok. "A StubHub kiemelkedően sikeres az internetes jegyeladásokban, és tökéletesen kiegészíti az eBay jegyüzletét" - mondta Bill Cobb, az eBay észak-amerikai piacáért felelős elnöke.

2002-ben a kaliforniai székhelyű eBay közelkerült a StubHub felvásárlásához, akkor még mindössze 20 millió dollárért, de a próbatárgyalások az utolsó pillanatokban elakadtak - mondta egy közeli forrás.

A StubHubnak 30 nagynevű profi és főiskolai csapattal van jegyeladási kapcsolata. Az amerikai másodlagos jegypiac nagyjából tíz milliárdos forgalmat bonyolít évente. Az közvetlen jegyértékesítések piac 25 milliárdos, igaz ez magában foglalja a sportjegyeken kívül a zene-, illetve egyéb szórakoztató események forgalmát is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!