Bárdos Béla elmondta: ez lesz az első uniós társfinanszírozással megvalósuló beruházás a visontai létesítményben. Hozzátette: a vissza nem térítendő támogatást még 2009 augusztusában megítélték az erőműnek, de a telekrendezési és engedélyezési eljárások elhúzódása miatt az Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. csak ez év februárjában írta alá a szerződést.
A Mátrai Erőmű Zrt. a HEDO Kft.-vel szerződött az út megvalósítására, a kivitelező már felvonult a területen, és megkezdődött az 1,7 kilométer hosszú, nagy teherbírású út építése. Bárdos Béla hozzátette: a közforgalom céljára megnyitott teherforgalmi út az erőmű által működtetett ipari parkban működő vállalkozásokat szolgálja, segíti a hatékonyabb ki- és beszállítást, továbbá lehetőséget teremt 24 hektárnyi új terület bekapcsolására is. Közölte: kiegészítő szolgáltatásként az ipari park déli elkerülő teherforgalmi útjához kapcsolódóan egy 18 férőhelyes kamionparkolót is építtet az erőmű.
Bárdos Béla elmondta: a Mátrai Erőmű Zrt. 2012-ig új etanol- és szeszüzemek létesítési feltételeit teremti meg külső vállalkozások számára. Új lépéseket tervez emellett a biomassza termelés és feldolgozás területén is, mindez az évtized első felében 2-3 ezer új munkahelyet teremthet a régió mezőgazdaságában.
MTI/Menedzsment Fórum