2p

Ez 1,2 milliárd forinttal súlyosabb bukás a 2018-asnál.

A vezető hazai vasúti áruszállító, a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) adózás utáni vesztesége 2019-ben közel 3,8 milliárd forintra nőtt az előző évi 2,6 milliárdról, árbevétele majdnem 10 százalékkal 72 milliárd forintra csökkent - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.

A lap emlékeztet, hogy országos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik. Hozzátették: a Világgazdaság már hetekkel ezelőtt arról értesült, hogy a terület állami támogatásáról szóló rendelet "napokon belül megjelenik", az intézkedés azonban még várat magára.

Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. - amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb - 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem 20 százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!