2p

Ez 1,2 milliárd forinttal súlyosabb bukás a 2018-asnál.

A vezető hazai vasúti áruszállító, a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) adózás utáni vesztesége 2019-ben közel 3,8 milliárd forintra nőtt az előző évi 2,6 milliárdról, árbevétele majdnem 10 százalékkal 72 milliárd forintra csökkent - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.

A lap emlékeztet, hogy országos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik. Hozzátették: a Világgazdaság már hetekkel ezelőtt arról értesült, hogy a terület állami támogatásáról szóló rendelet "napokon belül megjelenik", az intézkedés azonban még várat magára.

Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. - amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb - 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem 20 százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!