A vezető japán mobilcég most először tette közzé első negyedéves eredményét, amely 196,8 milliárd jen (1,66 milliárd dollár) lett. Ez a tervezett nyereség 32 százaléka. Az eredményeket kommentálva Masayuki Hirata a cég vezérigazgatója csak annyit mondott: idáig jól alakult számunkra az üzlet.
Ugyanakkor ennél azért mélyebb okai is vannak az elemzők szerint a DoCoMo eredményeinek ilyenfokú növekedése mögött. Az egyik magyarázat - vélik szakemberek - a 3G szolgáltatások széleskörű elindítása. Mivel a japán cég volt az amely világszerte ilyen méretekben elsőként nyújt 3G-s szolgáltatást ezért a világ vezető mobilszolgáltatói különösen erősen figyelik annak sikerét.
A nagy lelkesedéssel elindult fejlesztések ugyanis Európában az elmúlt években megfeneklettek, és új lendületet csak a remélt piaci siker hozhat a fejlesztésben. Az európai szolgáltatók közül így is többen fejtették ki, hogy nem kívánnak az UMTS-nek is hívott rendszerekkel foglalkozni, inkább leírják veszteségként az összes ilyen jellegű kiadásaikat.
A Docomo eredményei ugyanakkor feltámaszthatják még a legpesszimistább szolgáltatókban is a versenyszellemet. Mivel a piac a fejlett régiókban mindenütt telítődött, ezért mostantól a szolgáltatók elsősorban az egy ügyfélre jutó forgalom növelésében érdekeltek. Ebben a Docomo 3G-s szolgáltatási csomagja a FOMA (Freedom Of Mobile multimedia Access) látványos javulást hozott a vállalatnak. Az egy felhasználóra jutó havi költés ugyanis 8040 jenről 9610 jenre nőtt! Ráadásul a Docomo konkurense a KDDI is ennek köszönhetően tudott ugrásszerű 60 százalékos eredményjavulást elérni.
3G: rákattantak a japánok
A világ legnagyobb forgalmú mobilszolgáltatója remek eredményeket tett közzé. A NTT DoCoMo szerint ebben közrejátszik, hogy megkezdték a harmadik generációs mobilszolgáltatásokat, így az internet és video elérést előfizetőiknek.