Feladata az egységes személyszállítási értéklánc lehetséges folyamatainak, alternatíváinak kidolgozása 2011 végéig, majd az ehhez kapcsolódó döntéseket követően a legkedvezőbb megoldás megvalósítása. A személyszállítási értéklánc folyamatainak racionalizálásával Szarvas célja, hogy évente legalább 3 milliárd forint megtakarítása legyen elérhető.
A MÁV-Start új vezérigazgatóját Csépke András, és Rácz Imre segíti majd, előbbi december 1-től a MÁV-Gépészet, utóbbi november 7-től a MÁV-Trakció vezérigazgatója lesz.
A leányvállalatok korábbi vezetőinek Szarvas Ferenc új megbízásokat ajánlott fel, amit azonban Monszpart Zsolt, a MÁV-Start jelenlegi vezére nem fogadta el. Márkus Imre várhatóan az elnök-vezérigazgatói kabinet tanácsadójaként, Zaránd György pedig a tárgyalások eredményétől függően a MÁV-Startban folytatja majd szakmai pályafutását.
Szarvas döntése nyomán Koncz Zoltán, MÁV Zrt. Beruházási és Szolgáltató Egység jelenlegi igazgatója, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyetteseként dolgozik tovább 2011. november 7-től. Fő feladata a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág működési folyamatainak már megkezdett optimalizálása, egyúttal a szükséges szervezeti változtatásra korábban indított projektek vezetése, tekintettel a tervezett közösségi közlekedési holding és a független pályavasút várható feladataira.
mfor.hu