A GM közlése szerint 1,6 millió régebbi autót a gyújtáskapcsoló meghibásodása miatt hívnak vissza, 1,5 millió újabb gyártású sportautót, luxus személygépkocsit és teherautót pedig különböző meghibásodások miatt ellenőriznek le három lépésben.
Az autógyártó vezetőségének hétfői közleménye szerint megkettőzik a munka ütemét, hogy gyorsan befejeződjenek az autók felülvizsgálatai. A GM az ügyfelei biztonságát és elégedettségét tartja a legfontosabbnak, és belső eljárást kezdenek, hogy feltárják miért húzódott el ennyire a problémák megválaszolása.
A GM az utóbbival arra utalt, hogy a gyártót számos kritika érte, hogy csak nemrég kezdett el foglalkozni a gyújtáskapcsolókkal, pedig már 2001-ben is voltak a hibás működésről hírek. A GM lassú reagálása miatt már az amerikai kormányzat és a Kongresszus is vizsgálódni kezdett.
A gyújtáskapcsolók meghibásodása a GM adatai szerint 34 autóbalesethez vezettek, és 12 ember halálát okozták. Civil szervezetek további információk feltárását követelik, mert szerintük ennél jóval több haláleset volt, de azokról nincsenek nyilvános beszámolók.
MTI