3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volán két buszbeszerzési tenderét is felfüggesztette a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB), az elsőben két- a másodikban pedig egymillió forint bírságot szabott ki. A döntés értelmében új eljárást kell kiírni a beszerzésre.

A Volán januárban közel két tucat közbeszerzési felhívást tett közzé a Közbeszerzési Értesítőben 115 darab (plusz-mínusz 30 százalék) 12 méteres, normál padlós, elővárosi autóbusz szállítására. A Scania Hungária Kft. február 2-án fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, majd csatlakozott hozzá a Közép-európai Busz Holding Kft. is, kérve az eljárás felfüggesztését. Ezt február 22-én meg is tette a Döntőbizottság.

A hosszúságot és a padlószintet kifogásolták

A protestáló szállítók legnagyobb jogsértésnek azt tartották, hogy a műszaki specifikáció indokolatlanul zárt ki a versenyből potenciális pályázókat. Egyrészt a 12 méteres hosszúság a dokumentáció szerint 11 800 és 12 200 milliméter közötti hosszúságot jelent, ami semmivel sem támasztható alá, hiszen ugyanolyan funkciójú busz lehetne ennél valamennyivel rövidebb és hosszabb is. A vonatkozó KöHém rendelet mindössze 13,5 méteres maximális hosszúságot tartalmaz.

A normál padlószintet pedig 500-800 milliméter között határozta meg a kiíró. Sem a szakirodalom, sem pedig az említett rendelet nem határozza meg a normál padlószint magasságát, sőt nem ismer ilyen fogalmat. A kért padlómagasságnál egy vagy két lépcsőt kell kialakítani az ajtónál, ez viszont megnehezíti a kerekes székes utasok, valamint a babakocsival közlekedők dolgát. Az esélyegyenlőségi törvény 2010-ig ad határidőt a fogyatékkal élők akadálymentes közlekedésének megteremtésére. A kiíró azonban olyan buszokat kíván vásárolni, amelyek három év múlva nem felelnek meg a követelményeknek, s kizárja az olyan cégeket a versenyből, amelyek már most szállítanának alacsony padlójú járműveket - írta a Scania Hungária Kft.

Túlzott költségek

Az egyik kérelmező továbbá kifogásolta a dokumentáció 400 ezer forintos ellenértékét is. A 100 oldalas dokumentáció minden egyes oldala 4 ezer forintba került, amit azért is sokallt, mivel egy 2003-as tender nagyban egyezik a mostanival. A Döntőbizottság elismerte, hogy másik két hasonló pályázat csak a műszaki paraméterekben különbözik ettől, így elfogadta, hogy a 400 ezer forintos díj magas. A jog szerint a dokumentációért csak annak elkészítési költségét lehet felszámítani.

A kérelmezők azt sem értették, hogy ha a pályázók ajánlati kötöttsége 60 napig tart, akkor a bankgaranciának miért kell 75 napig tartania. A Döntőbizottság is úgy vélte, hogy a két időtartamnak azonosnak kell lennie.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!