Emlékezetes jelenetet szült a Magyarország-Portugália Európa-bajnoki meccset megelőző hétfői sajtótájékoztató: közvetlenül a kezdés előtt Cristiano Ronaldo méla undorral az arcán elpakolta az elé készített két üveg Coca-Colát a kamerák elől, majd a magasba emelte az ásványvizes üvegét, és még bele is mondta a mikrofonba, hogy ő inkább vizet iszik, nem kólát.
'Drink water'
— Guardian sport (@guardian_sport) June 15, 2021
Cristiano Ronaldo removes Coca-Cola bottles at start of #Euro2020 press conference pic.twitter.com/2eBujl9vzk
Az egészséges életmód propagálása sokba került az üdítőgyárnak: a jelenet után majdnem azonnal 1,6 százalékos eséssel 56,10 dollárról 55,22-re csökkent a Coca-Cola részvények ára, a Coca-Cola piaci értéke pedig 242 milliárd dollárról 238 milliárdosra esett - nem kevesebb, mint 4 milliárd dollárnyi a zuhanás.
A Coca-Cola a 2020-as Európa-bajnokság hivatalos szponzora. Ronaldo húzására annyit reagáltak, hogy mindenkinek más az ízlése és a szükséglete, és mindenki nyugodtan azt ihat, amit akar.
Cristiano Ronaldónak majdnem 300 millió követője van Instagramon, hogy mekkora sport- és popkulturális ikon, azt magyarázni nem kell, ahogy azt sem, hogy mindezek miatt mekkora befolyása van a tetteinek, szavainak. Persze feltehetőleg nem akart ő rosszat a Coca-Colának, egyszerűen tényleg csak egészségesen akar élni.
(Guardian)