Hozzátette: ezen belül a kiemelt projektekre 35,3 milliárd forintot, az alapinfrastruktúra fejlesztésekre 24,1 milliárd forintot, kiemelt pályaudvari és állomási fejlesztésekre 65,4 milliárd forintot, egyéb elővárosi célú fejlesztésekre 5,9 milliárdot, míg a járműpark korszerűsítésére 90,4 milliárdot szánnak.
A budapesti elővárosi projekt uniós támogatással valósulhat meg, melynek támogatási szerződése, a kérelem összeállítása folyamatban van - mondta Heinczinger István. Emlékeztetett arra, hogy a fővárosba befutó 11 elővárosi vasútvonalat a Budapest határát közösségi közlekedési eszközzel átlépők 38 százaléka választja, az elővárosi vasútfejlesztési projekt célja a személygépkocsival közlekedők átterelése a környezetbarát vasútra.
Kéthelyi József, a Budapesti Közlekedésszervező Kht. ügyvezető igazgatója elmondta: támogatják azt a törekvést, hogy a személygépkocsikat az emberek a főváros határában létesítendő P+R parkolókban hagyják, és onnan tömegközlekedéssel folytassák útjukat. Ezért pártolják azt az elképzelést, hogy Budapesten néhány év múlva bevezessék az úthasználati díjat, de csak abban az esetben, ha annak bevételét visszaforgatják a közösségi közlekedés fejlesztésére.
Utalt arra, hogy már 35 ezren választották a BKV, a Volán és a MÁV közös bérletét. Tervezik, hogy a Budapesti Közlekedési Szövetséget továbbfejlesztik, és 2010-ig létrehozzák az egész fővárosi agglomeráció egységes tarifaközösségét. Folytatják a Volán elővárosi járatai menetrendjének összehangolását a BKV-val.