Az elnök-vezérigazgató tájékoztatása szerint a MÁV Zrt. az előzetes adatok alapján 43,1 milliárd forint veszteséggel működött a pályavasúti és központi szolgáltatásokból, a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV-START Zrt. 211 millió forint, a vontatást végző MÁV-Trakció Zrt. 1,64 milliárd forint, a járműkarbantartással foglalkozó MÁV Gépészet Zrt. 107 millió forint mérleg szerinti nyereséget könyvelhet el.
Szarvas Ferenc utalt arra, hogy a MÁV Zrt. az idén 23 milliárd forint költségtérítésben részesült, ez az összeg már befolyt. A pályavasút működtetéséhez szükséges beruházásokra 10 milliárd forint kötvényt bocsátanak ki állami készfizető kezesség mellett. Reményeik szerint a kötvénykibocsátásból még az ünnepek előtt meglesz a forrás - tette hozzá. A MÁV Zrt. adatai szerint a személyszállításra a MÁV-START 149,1 milliárd forint közszolgáltatási költségtérítésben részesült.
A MÁV adósságát firtató kérdésre válaszolva Szarvas Ferenc elmondta, hogy az adósságállományon belül 180-190 milliárd forintot tesz ki a működést szolgáló hitel, amely az alulfinanszírozottság miatt szükséges. Ezen túl 100-110 milliárd forint eszközökhöz kötődő hitel van.
Szarvas Ferenc szerint elsőként a működés miatt felvett hitel rendezésére lenne szükség, ez azonban vállalati önerőből elképzelhetetlen, csak az állam konszolidációjával képzelhető el 5-8 év alatt.
MTI