A Ford elsősorban fizikai munkatársainak egy részét akarja leépíteni, akik órabérben kapják fizetésüket. Összesen 54 ezer embernek ajánlották fel a leépítési csomagokat, melyek keretében hamarabb nyugdíjba mehettek volna, vagy a Ford segített volna nekik új munkahelyet teremteni.
Az alacsony elfogadottsági arány azt mutatja, hogy a vállalat kénytelen lesz magasabb összeget felajánlani dolgozóinak, vagy pedig leépítésekhez kell folyamodnia. Alan Mullaly, a Ford vezérigazgatója nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy a gyár végül elküldi a feleslegessé vált munkásokat.
Az amerikai autógyártó azt egyelőre nem jelentette be, pontosan hány ember kirúgását tervezi, de egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva az msnbc.com úgy tudja, hogy minimum 8000-rel kevesebb emberre lenne szükség a cégnél. A leépítésre azért van szükség, mert a Ford csökkentené a gyárak termelését, mivel egyre kevesebb autót tudnak eladni az amerikai piacon.
A második negyedévben például a tervek szerint 101 ezerrel kevesebb autót gyárt majd a cég, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A vezérigazgató szerint gyárbezárásokra nem kell számítani, de a gyártás átszervezése és áthelyezése elképzelhető a cégen belül.
A Ford összesen tízféle leépítési csomagot ajánlott fel a dolgozóknak, a vállalat szerint ez volt az utolsó ilyen tömeges ajánlat. 2006-ban összesen 33 600 ember hagyta ott a céget hasonló ajánlatok elfogadásával. Azok, akik most elfogadták az ajánaltot, 50-140 ezer dollár közötti összeget kaphatnak életkoruktól függően. Néhány ajánalti csomag a dolgozók átképzését segíti elő, mások saját vállalkozásuk beindítására fordíthatják a Fordtól kapott összeget.