A BMW májusban 159,1 ezer személyautót adott el világszerte, ami 4 százalékos növekedést jelent éves bázison. Ezzel az első 5 hónap volumene 759,6 ezerre nőtt, 5,2 százalékkal meghaladva az előző évit.
Az új modellek, mint a 4-es sorozat és a 2-es Active Tourer mellett, jól fogytak a terepjárók is májusban. Az X5-ből 15 500 darabot adtak el, 24,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, az X6 második generációja pedig 43,9 százalékos eladási többletet generált, ami 3890 kocsit jelent. Kistestvéréből, az X4-ből 4380 fogyott, itt azonban még nincs éves bázisú adat.
A csoporthoz tartozó Mini már kimászott a tavalyi gödörből és az új modelleket veszik az emberek. Májusban 18,3 az első 5 hónapban pedig 25,9 százalékkal nőttek az eladások. Ez utóbbi egyébként 129,9 ezer autót jelent.
Ha a két márka első 5 havi eladásait nézzük, akkor Európában 9,2 százalékkal növekedtek, amelyben nagy szerepe volt a brit és a francia piacnak.
Ázsiában kicsivel szerényebb, 4,5 százalékos növekedést produkáltak, amely részben annak következménye, hogy Kínában csak 3 százalékkal kellett több a vásárlóknak a BMW csoport márkáiból. Az olyan kisebb piacon, mint Dél-Korea 18,9 százalékkal tudtak nőni, de a 21 500 darabos volumen nem elég ahhoz, hogy a kontinens számait érdemben javítsa.
Amerikában viszont 9,7 százalékkal nőttek, ezen belül az USA-ban 10-zel. Érdekes, hogy Mexikóban az eladott 6 700 BMW és Mini 18,9 százalékos növekedést jelent.
BMW csoport, amelybe a két említett márkán kívül a Rolls-Royce és a motorkerékpár divízió is beletartozik tavaly 2,1 millió autót és 123 ezer motort értékesített. A bevétele 80,4 milliárd euró volt, amelyből 8,7 milliárd adózás előtti eredményt tudtak elérni.
mfor.hu