Ötszáz pilóta, 1500 légi utaskísérő és 2500 földi alkalmazott veszítené el az állását. A kormány garantálja az elbocsátandó dolgozók támogatását - ígérte Claudio Scajola olasz ipari miniszter a Libero címú milánói lapnak adott interjújában annak kapcsán, hogy a Bank Intesa San Paolo által kidolgozott szanálási tervet csütörtökön ismertetik a szakszervezetekkel.
A terv szerint az Alitalia jól működő egységeit, amelyek mintegy négyszázmillió euró értékűek, értékesítenék. A Lufthansa Technik a hírek szerint érdeklődik az Alitalia Atitech és az AMS cég egy része iránt. Egy olasz befektetői csoport venné át a megmaradó Alitalia-részeket és működtetné az "új Alitalia" 153 repülőgépből álló flottáját.
Az új Alitalia az Air One magán légitársasággal való fúzió révén jönne létre. Az új cég 11-12 ezer alkalmazottat foglalkoztat majd távlatilag, szemben az Alitalia jelenlegi 18 ezer és az Air One háromezer dolgozójával.
Időközben az olasz befektetői csoport külföldi partnerek után néz. Korábbi hírek szerint az olasz befektetők között található Roberto Colaninno, a Piaggio motorkerékpárgyár elnöke, aki az új légitársaságnak is elnöke lenne, továbbá Carlo Toto, a második legnagyobb olasz légitársaság, az Air One vezetője; a ruhaipari birodalmat irányító Benetton család; a Fondiaria-SAI biztosítótársaságot ellenőrző Ligresti család. Roberto Colaninno közölte, hogy a Lufthansa és az Air France mellett a British Airways is a külföldi érdeklődök listáján van.
Az olasz közlekedési miniszter méltatta az Alitalia érdekében tett szanálási erőfeszítéseket, kiemelve a terv áttekinthetőségét és azt, hogy a szanálásban magáncégek vállalnak szerepet, ami erősíti a versenyt és a gazdaságot.