Az igen terjedelmes anyag megerősíti a sokak által már előrejelzett gyors keresőmarketing növekedést. De miért is nő a keresőmarketing ilyen rohamos ütemben?
A kutatás szerint a teljes keresőmarketing költés a 2006-os 5.6 milliárd dollárról 2011-re 44,5 milliárd dollárra fog növekedni, ami 23 százalékos összetett növekedési ütemet feltételez. Ez az arány több, mint négyszer nagyobb, mint az eddigi piackutató cégek becslései. A tanulmány négy fő okra hivatkozik.
1. Az internet használat általános növekedése és a felhasználói réteg bővülése.
2. Egyre több direkt marketinges használja a keresőmarketinget a korábbi offline módszerek helyett.
3. A keresőprogramok növekvő használata, mint elsődleges információ az internet oldalhoz. Érdekesség, hogy a felmérésben megkérdezettek 41 százaléka jut el a web oldalra a keresőkön keresztül. Ez nagyobb arány, azoknál, akik közvetlenül gépelik be az URL-t a címsorba (37 százalék) vagy pedig akik könyvjelzőket használnak (22 százalék).
4. A keresőmarketing növekvő használata a nagyobb márkahirdetők körében, ami növekvő online bevételeket jelent.
A kutatás eredményeit alátámasztják más felmérések is. Az Internet Advertising Bureau által készített elemzés szerint a brit reklámpiac résztvevői egyre többet költenek online kampányokra. Az online reklámköltés immár átvette a vezetést a napilapok előtt, és jelenleg a tévés reklámköltés mintegy felét adja ki. Az egész reklámipar mindeközben az online költés töredékével nőtt.
Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője úgy véli, hogy a gyors növekedés hazánkban is megfigyelhető. Elmondta, hogy az ágazat rohamos fejlődésével, a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költségek is nagy mértékben növekedni fognak. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.