2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Január-májusban 49 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban, az új autók száma az első öt hónapban 17.391 volt, májusban 3.428 új autó került forgalomba, ez 24,8 százalékos csökkenés 2009 májusához képest - közölte a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég.

A Jato közleménye szerint Európában májusig mindössze 2,9 százalékkal fogyott több új autó, mint a tavalyi év első öt hónapjában. Az egyre csökkenő ütemű növekedés oka leginkább a német és a görög piacok általánosan kedvezőtlen gazdasági helyzetéből fakadó alulteljesítése volt. Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az eurózónában kialakult általános vásárlói bizalom megingása miatt. Nagy-Britanniában és Spanyolországban növekedtek az új autó értékesítések, a német piac továbbra is esik.

A brit piacon 22 százalékkal nőtt az új autók száma az első öt hónapban és elérte a 913.436 darabot. Spanyolországban 43,9 százalékos volt a növekedés, az új autók száma 483.763 volt január-májusban. Olaszországban és Franciaországban az első öt hónapban ugyan nőtt az új autók száma, de májusban csökkenést mértek, Olaszországban a visszaesés mértéke 13,8, Franciaországban 9,7 százalékkal. A közlemény szerint a Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, amely májusban 35,1 százalékkal kevesebb új autó értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor. A Renualt-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis megszerezték a második helyet májusban, megelőzve ezzel a Fordot, így éves szinten pedig mindössze 13.684 darabra csökkent az eladási különbség a két márka között.

A jelenlegi helyzet fontos üzenetet közvetít, ugyanis az üzletági szereplők és külső szakértők is bizakodtak abban, hogy erre az időszakra erőre kap a gazdaság. A korábbi roncsprémiumok piacélénkítő hatásai nélkül az egyes országok és márkák csak a kivárás taktikáját választhatják, míg a gazdaságok elérik a relatív stabilitást és a piaci körülmények kedvezőbben alakulnak - áll a közleményben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!