A BA tavaly november 7-én nyilvános, nemzetközi közbeszerzési tendert írt ki az előtér fejlesztésének első szakaszára. Az öt jelentkező közül hárman jutottak be a második körbe, majd május 6-i eredményhirdetésen a Vegyépszer Zrt., Hochtief Construction AG Magyarország Kft, Swietelsky Kft. alkotta VHS Előtér (VHS) konzorcium nyerte el a megbízást.
A pályázat összértéke 16,8 millió euró, vagyis 4,2 milliárd forint. A szerződés szerint a VHS konzorcium a terület átadásától számítva 275 nap alatt fejezi be a munkálatokat, áll a társaság közleményében.
„Azt a célt tűztük ki magunk elé, amikor hetvenöt évre átvállaltuk a repülőtér irányítását és fejlesztését, hogy Ferihegyet Közép-Európa egyik legsikeresebb légikikötőjévé tesszük. Az előtér fejlesztéssel láthatóvá válik mindenki számára, hogy keményen dolgozunk azon, hogy terveinket meg is valósítsuk” - közölte Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
A Budapest Airport a következő években 65 milliárd forintot kíván a budapesti repülőtér infrastruktúrájának fejlesztésére fordítani, amelynek érdekében elindította a BUD Future modernizációs programot. A program keretében a BA jelentősen kibővíti a 2-es terminált, új cargo várost hoz létre a légiáru forgalom kiszolgálására, megépíti az Airport City-t, ahol több más mellett egy négycsillagos, 250 szobás szálloda is épül, és növeli a repülőtér úgynevezett légoldali kapacitását is. A 2-es terminál előtti előtér bővítése ez utóbbi célt szolgálja.
A munkálatok Ferihegy forgalmát nem befolyásolják, az építkezés alatt a budapesti repülőtér zavartalanul működik majd.