A világ legnagyobb közösségi oldala – saját bevallása szerint – tavaly 227 milliárd dollárral (63 billió forint) járult hozzá közvetve a világgazdaság növekedéséhez és 4,5 millió munkahelyet „hozott létre”. A kétség kívül impozáns összeg úgy jött ki, hogy lényegében minden gazdaságilag releváns tevékenységet beleszámoltak, ami a Facebookhoz kötődik, a céges oldalak forgalmától kezdve a játékokig és mobilalkalmazásokig, valamint azt is, hogy sokan csak nekik köszönhetően vásárolnak informatikai eszközöket, vagy fizetnek elő az internetre - írja a Reuters.
Ugyancsak beleszámolták a Facebook hirdetéseknek köszönhetően eladott termékek és szolgáltatások értékét, vagy azt, amikor emberek a közösségi oldalon keresztül adományoztak egy nemes cél érdekében. Külön kiemelik, hogy a nyári jeges vödör őrület is lényegében rajtuk keresztül szerveződött.
Sheryl Sandberg, a cég operatív igazgatója szerint az emberekben kialakult egy negatív kép a technológiai cégekkel kapcsolatban, hogy azok csak a saját szektorukban teremtenek állásokat, máshol meg pont miattuk nő a munkanélküliség. Nos, a jelentés azt bizonyítja, hogy ez valótlan állítás. Sőt, a Facebook rengeteg kisvállalkozásnak segített elindulni, számos szektroban a divattól kezdve a fitneszszolgáltatásokig.
A jelentés nem csak a Facebooknak segíthet elfogadottsága növelésében, de az olyan startupoknak, mint az Uber, vagy a közösségi „lakáscserélő” alkalmazás az Airbnb. Ezekben ugyanis az a közös, hogy egy vadonatúj üzleti modellel jelentkeztek, mégis sokan kritizálják őket arra hivatkozva, hogy megkerülik a hatályos szabályokat és ártanak olyan iparágaknak, mint a személyszállítás, vagy a szállodaipar.
Az Uber vezetője a napokban beszélt egy németországi konferencián arról, hogy ha a hatóságok nem gátolják működésüket, akkor 50 ezer munkahelyet teremtenek idén az unióban.
mfor.hu