2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az engedélyezettnél tíz méterrel fúrt tovább a 4-es metró fúrópajzsa a Szent Gellért téri építkezésnél - tájékoztatott a helyszíni szemlét és ellenőrzést végző Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH).

Az NKH megállapította, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság bejelentése valós adatokat tartalmazott: a kivitelező BAMCO Kkt. valóban folytatta az alagútépítési munkákat, s már több mint tíz méterrel túlhaladták a leállási szelvényt. Így hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokat - közölték. Az NKH államigazgatási eljárás keretében vizsgálja az ügyet, döntést legkésőbb a jövő hét elején hoz.

A párjához képest előrébb járó déli pajzsot tíz napja állították le a Gellért térnél, azt követően, hogy az NKH felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert a kivitelező egy úgynevezett átkötő alagútra nem kért engedélyt.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden tájékoztatta az MTI-t arról: a metrót építő Bamco konzorcium úgy döntött, hogy a hatósági véleményt nem veszik figyelembe, és folytatják az építkezést. A DBR nem tartja elfogadhatónak, hogy a konzorcium engedély nélkül dolgozik. A DBR ebben a helyzetben csak annyit tehetett, hogy értesítette a hatóságot a jogsértésről. Ezután az NKH egyrészt felszólította a kivitelezőt, hogy haladéktalanul fejezze be a munkálatokat, másrészt rendkívüli bejárást rendelt el csütörtök délelőttre.

"Ennél jobban már nem tudják felfüggeszteni" az építkezést, így legfeljebb bírságot szabhatnak ki, amelynek mértéke maximum egymillió forint lehet - mondta akkor Lovas Károly Róbert, a hatóság főigazgatója az MTI-nek, hozzátéve: karhatalommal akkor állíthatják le az építkezést, ha valakinek veszélyben van a testi épsége az engedély nélküli munkálatok miatt, illetve a fúrópajzs újraindítása jelentős anyagi kárt okoz.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság ezt követően nem havonta, hanem gyakrabban ellenőrzi majd az építkezést. Ha kell, minden nap ott lesznek, és minden nap kiszabják a milliós bírságot - mondta kedden Lovas Károly Róbert.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!