Olti Ferenc elmondta: bár a munkálatok nagyobb része még hátra van, a projekt szempontjából nagy stabilitást jelent, hogy a szükséges szerződéseket már mind megkötötték. A beruházás egyébként összesen ötezer embernek ad munkát.
A munkálatokat végző fúrópajzs 116 méter hosszú, 300 tonna, de ehhez még hozzátartozik 280 tonnányi kocsisor is, amely a műszaki hátterét biztosítja a fúrópajzsnak. Ez a szerkezet együtt halad végig az alagút fúrása során.
Az északi fúrópajzs jövő hétfőn indul a Móricz Zsigmond körtérről a Gellért térre, majd innen már a Duna alatt folytatja munkáját, miután a déli fúrópajzs is megérkezett oda. Ez egy kritikus szakasza lesz az építkezésnek, mert néhol a folyó és az alagút között csak két és fél méter a talajtakaró vastagsága - részletezte a vezérigazgató-helyettes.
A 4-es metró megépítésének első szakaszában 10 állomás készül el. Ezek közötti távolság nagyon változó, átlagosan 7-800 méter; a legrövidebb - 300 méteres - szakasz a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér között van, míg a leghosszabb a Tétényi út és a Bocskai út között, ez már 1350 méter hosszú - mutatott rá Olti Ferenc.
A 4-es metró megvalósíthatósági tanulmánya a nyomvonaltervvel 1994-ben készült, a beruházás - ha minden a tervek szerint halad - 2013-ban fejeződik be. A metróépítés költsége folyamatosan emelkedik, s habár a beruházás még az elején tart, már túllépte az ötszázmilliárd forintot. Az állam jelentős támogatást remél az uniótól.