A még elégséges szolgáltatásról a MÁV és a szakszervezet képviselői nem tudtak megegyezni szombaton sem, így bizonytalan, hogy mely járatok és mikor közlekednek. A MÁV és a VDSZSZ szombat délután öt órakor folytatta az immár 69. egyeztető tárgyalását. A vasúttársaság – az utasok, a munkába és iskolába járok érdekeit szem előtt tartva – most is kompromisszumra törekedett: új javaslata szerint a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta, a még elégséges szolgáltatásként. A szakszervezet ezt sem fogadta el, így marad a kiszámíthatatlan vonatközlekedés. A felek vasárnap 17 órakor folytatják az egyeztetést.
Szabó Imre, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének éjszakai ügyeletese vasárnap hajnalban az MTI-nek elmondta, hogy a szombat esti helyzethez képest nincsen változás. Emlékeztetett arra, hogy előző nap közeledtek ugyan az álláspontok, de nem született megállapodás. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) az MTI-nek szombaton este eljuttatott közleménye szerint a MÁV a szakszervezeti követelésekkel kapcsolatban továbbra is hajthatatlan, ezzel az érdekképviselet véleménye szerint: "újabb kesztyűt vág az elkeseredett vasutasok arcába, aminek beláthatatlanok lehetnek a következményei".
Ezzel szemben a MÁV közleményében azt hangsúlyozta, hogy a szakszervezet bebizonyította: sztrájkolni akar, de úgy, hogy az utasok alapvető jogait félretéve, meggátolja az eljutást. Minden felelősség a bizonytalan és kiszámíthatatlan vasúti közlekedésért a VDSZSZ Szolidaritást terheli. A szakszervezet olyan helyzetet teremtett, amely elrontja a karácsonyi ünnepi forgalmat. Erre a magyar vasút történetében még nem volt példa. Azért nem akar megállapodni a még elégséges szolgáltatásról, mert akkor – még a kevesebb vonatjárattal is – kiszámítható lenne az utazás, így érzésük szerint csökkenne a munkabeszüntetésük ereje, a sztrájk okozta kellemetlenség az utasok számára enyhülne.
A MÁV – az utasok, a munkába és iskolába járok érdekeit szem előtt tartva – mindig kompromisszumra törekedett, amikor arról szóltak az egyeztető tárgyalások, hogy a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból, mennyi az a vonatmennyiség, amivel még biztosítható a szükség-menetrend.
A VDSZSZ sajnos nem volt partner az utasok érdekeit szolgáló megegyezés elérésében, holott – az egyes munkabeszüntetések alkalmával – a vasúttársaság igyekezett elébe menni a szakszervezeti követeléseknek, és időről időre csökkentette a megajánlott még elégséges szolgáltatás mértékét. A MÁV Zrt. bízott abban, hogy az utasok érdekeit a VDSZSZ is fontosnak tartja és megegyezés születhet. A MÁV ebben a helyzetben ígéri: a biztonsági feltételek mellett továbbra is gondoskodik – lehetőségei szerint – az utasok elszállításáról, megszervezi a vonatközlekedést, ahol csak lehet, mondta el Kavalecz Imre a MÁV szóvivője.