Az Uniqa saját értékesítési hálózata elérte az ezer főt, ennek is köszönhető, hogy az életbiztosítások értékesítése az idén január-februárban 38 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest - mondta Michl. Az életbiztosításoknál visszaesett az egyszeri díjas unit-linked termékek aránya, jelenleg a folyamatos díjfizetésű, tőkegarantált unit-linked termékek a kelendők.
A magyar biztosítási piac nem életbiztosítási jellegű díjbevételének több mint felét az autóbiztosítások adják. Az Uniqa tavaly szanált tízezer kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződést, főleg a teherautók okoztak az e szegmensből befolyt díjnál jóval magasabb károkat, ezért ezeknél jelentős díjemelést hajtottak végre. A casco biztosításoknál a társaság 10 százalék feletti díjbevétel növekedést ért el, miközben a teljes piac 3,2 százalékot csökkent - jelentette ki Ertl Pál, a biztosító nem életbiztosításokért felelős igazgatósági tagja.
A 4,4 milliárd forintos eredményből 3,8 milliárd származott a nem életbiztosítási, 617 millió pedig az életbiztosítási üzletágból 2008-ban. Egy évvel korábban a nem életbiztosítási 2,4 milliárd, az életbiztosítási üzletág 511 millió forinttal részesedett a profitból.
Az osztrák központú Uniqa csoport múlt évi díjbevétele 10 százalékos növekedéssel 5,8 milliárd euró volt - szintén előzetes adatok szerint. Ausztriából származott 3,6 milliárd, Közép-Kelet Európából 1,26 milliárd, míg Nyugat-Európából 934 millió euró. Ez utóbbi 0,8 százalékos csökkenést mutat az egy évvel korábbihoz képest, az osztrák piac 2,3 százalékkal, míg a közép-kelet európai 55,5 százalékkal nőtt.
MTI/Menedzsment Fórum