2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Túl sokba kerülnek az Airbus új géptípusainak fejlesztése, miközben a banki hitellehetőségek erősen beszűkültek. Ezért a tulajdonos kormányokhoz fordul a vállalat, hogy segítsék a finanszírozását.

Ötmilliárd eurót is elérő hiteltámogatást kér a nyugat-európai többnemzetiségű Airbus vállalkozás. A világ vezető repülőgépgyártó vállalata azért fordul - a kormányokhoz - segítségért, mert a bankok hitellehetőségeit kevesli, márpedig az A350-es jelzésű és hosszú távú repülésekre szánt géptípus kifejlesztése sokba kerül. Mindeközben többletköltségek merülnek fel az A380 típus gyártásával kapcsolatban - írja a Bloomberg amerikai hírszolgálat.

A sajtó szerint a 350 utas szállítására képes A350 fejlesztési költsége 12 milliárd körül lehet(a gép 2013-ban állna forgalomba). Az Airbus vállalkozásban közreműködő négy államnak, Franciaországnak, Németországnak, Spanyolországnak, illetve kisebb részt Nagy-Britanniának ezen költség legalább 30 százalékát kellene finanszíroznia, s általában szokta is, hitelként.

Az Airbus jelentős mértékben él az exporthitel-finanszírozás eszközével, de megítélése szerint most igényei olyan jelentősek ezen a téren, hogy a szükséges összegű pénzt kereskedelmi banki hitelezőktől nem tudja összeszedni. Az idén az Airbus gépszállításait 40 százalékban pénzelik az exporthitelt finanszírozó intézetek, de jövőre az Airbusnak 50 százalékos igénye lesz.

A bajokat tetézi, hogy a megrendelések is elmaradnak a várttól. A társaság hétfői közleménye szerint csupán 32 új megrendelés futott be Airbus repülőgépre idén május végéig, 21 rendelést pedig lemondtak az ügyfelek, közölte a gyártó EADS. A nyugat-európai légi-, hadi- és űripari csoport 2009 egészére korábban legkevesebb 300 új megrendelésre számított. A cég szerint a visszaesés oka a légi közlekedést is erősen sújtó gazdasági válság.

Menedzsment Fórum
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!