2009. január 4. 15:34

Árbevétele növekedésével számol a Magyar Posta 2009-ben, a társaságnál ugyanakkor nem várják a nyereség számottevő növekedését. A cég vezérigazgatója szerint elindult a felkészülés a 2013-ban esedékes piaci liberalizációra is.

Az állami tulajdonú Magyar Posta Zrt. a 2008-as várható 195 milliárd forint bevétellel szemben 201 milliárd forint bevételt tervez a jövő évre, míg az üzleti nyereséget az idei 4,8 milliárd forinthoz hasonló nagyságrendben tervezi - közölte Szűts Ildikó, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel.

Az adózás előtti nyereség az idén várható több mint nyolc milliárd forint után 5,5 milliárd forint lesz az üzleti terv szerint. Az idei, 2008-as üzleti terv három milliárd forint adózás előtti nyereséggel számolt. A terven felüli nyereségben a magasabb árbevétel, a költség hatékony gazdálkodás és egyszeri tételek játszottak szerepet.

A Magyar Posta Zrt. árbevétele 2007-ben meghaladta a 181,68 milliárd forintot. Az üzleti szintű tevékenységből 5,38 milliárd forint profit származott, az adózás előtti nyereség pedig 5,66 milliárd forintot tett ki. A 4,79 milliárd forint adózott nyereségből három milliárd forint osztalékot vett ki tulajdonos, a magyar állam.

A társaság folytatja a felkészülést a 2013-as teljes piacnyitásra, most már a tulajdonos által elfogadott stratégia alapján. A stratégia a 2013. január elsejétől teljesen liberalizált piacon a Magyar Posta vezető piaci pozíciójának megtartását segíti. A cél az, hogy a Magyar Posta a liberalizált piacon is versenyképes szolgáltatásokat nyújtson. Ehhez szükség van a szolgáltatások színvonalának további javítására, annak ellenére, hogy a Magyar Postát Európában ma a 6-7. legjobb postai szolgáltatóként tartják számon.

A vállalat az elsőbbségi küldemények 93 százalékát másnap kézbesíti. A legjobbaknál ez az arány 96-97 százalék, a törvény pedig 85 százalékot ír elő. A versenyképesség javításához szükséges a posták további korszerűsítése, a várakozási idő csökkentése, a hálózat átalakítása, ezért tovább folytatják a 2007-ben indított Posta Partner programot. A meglévő 2730 postahivatalból 1100-at önkormányzatokkal, vállalkozásokkal partneri kapcsolatban működtetnek majd. A stratégia harmadik pillére pedig a költség hatékony működés.

A Magyar Posta a gazdasági válság közepette is a 36 ezer munkahely megőrzését tartja a legfontosabb célnak - mondta a vezérigazgató. Szűts Ildikó megjegyezte, hogy a pénzügyi válság eddig "jót tett" a postának. Az emberek bizalma a bankok helyett a Magyar Posta felé fordult. A posta pénzügyi szolgáltatásainak igénybe vétele a válság kezdete óta több mint félmilliárd forint extra bevételt hozott a Magyar Postának.

MTI/Menedzsment Fórum