A világ ötödik legnagyobb autógyártó csoportja kedden nyilvánosságra hozott közleményében tudatta, hogy 2018 végéig 49 ezer 100 milliárd vont költ új üzemek és új központja felépítésére, kutatás-fejlesztésre pedig 31 ezer 600 milliárd vont szán. Ez éves szinten nagyjából 20 ezer 200 milliárd vont jelent, ami 35 százalékos emelkedést jelent a tavalyihoz képest.
A teljes összeg mintegy 76 százalékát belföldi beruházásokra szánják, hogy ezáltal támogassák a dél-koreai gazdaság bővülését. A dél-koreai kormány arra ösztökéli a dél-koreai cégeket, hogy fejezzék be pénzkészletük felhalmozását, és helyette inkább hajtsanak végre beruházásokat és foglalkoztassanak minél több munkavállalót.
A Hyundai a dél-koreai főváros egyik elitkerületében építi fel új központját. A Szöul délnyugati részén található Kangnam-ku kerületben közel 8 milliárd euróért majdnem 80 ezer négyzetméternyi területet vásárolt a cég, hogy felépítse az új székházból, kiállító csarnokokból, hotelekből és üzletekből álló, 105 emeletesre tervezett központját.
A kutatás-fejlesztésre szánt pénzből több mint 11 ezermilliárd vont szánnak környezetbarát - elektronikus vagy hibrid meghajtású - autók fejlesztésére. Mintegy kétezermilliárd vont az internethez kapcsolódó okosautók koncepciójának kidolgozására költenek. A Hyundai több mint hétezer kutatót és mérnököt készül felvenni a következő négy év során, hogy elképzeléseit valóra tudja váltani.
A Kia és a Hyundai márkákat gyártó vállalat a múlt héten jelentette be, hogy várakozásai szerint idén az utóbbi több mint tíz év legalacsonyabb mértékében fog növekedni az értékesített autók száma. A Hyundai-csoport gyengélkedésének hátterében az áll, hogy a jen gyengülése miatt felfutott a konkurens japán autóipari cégek exportja.
MTI